Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du är en jävla hjälte som är föräldraledig mitt i en flytt med ett barn i den åldern och snart höggravid, framförallt med tanke på hur du beskrev hur du mådde första tiden. Klart barn behöver tålamod men det kommer vara många tillfällen i livet där man inte kan få som man vill precis nu precis jämt. Jag försökte och försöker tänka så när man inte riktigt räcker till fullt ut för att hålla barnet tillfredsställt för att man faktiskt måste laga mat, plocka undan eller prata med någon annan vuxen om något. Hon är ju pytteliten men ändå så stor att det faktiskt går att vänta lite, jag tyckte det var svårt att gå från den där fasen när de behövde en akut av ren överlevnadsinstinkt och man skulle svara på varje signal direkt till att ibland faktiskt behöva göra klart något innan man kunde gå ett varv till eller vad det nu var..
Jag håller verkligen med, jag håller fortfarande på att orientera mig kring det där, det är jättesvårt att ställa om!
 
Är ensam i min säng för första gången sen jag minns inte när. 4-åringen sover i sin egen säng i sitt rum och bebisen i bedside-criben. Maken har inte gått och lagt sig än men jag har ju sovit med båda barnen sen lilla föddes och innan dess sov hon ju i min mage så det är mer än ett år sen jag var ensam i sängen iaf..! Är ju stört mysigt att ha de i sängen men detta känns ganska lyxigt med ❤️
 
Älskar att språket medför möjlighet till att ta del av så mycket mer information om erfarenheter, tankar och känslor hos barnen. Det är mina absolut bästa stunder på dagen nu. Oftast är det när vi sitter och dricker varm kvällsmjölk tillsammans, då har vi långa samtal om allt möjligt. Ibland får man veta sånt som är lite jobbigt för föräldrahjärtat också, som på sistone har hon t.ex. pratat mycket om relationer på förskolan och hur ingen verkar ha henne som "favoritkompis" men att hon gillar många. Hon har också pratat om hur hon inte får vara med att leka med en pojke som hon tycker mycket om och hur han gör när han avvisar henne. Och att hon blir ledsen av det. Då ställer hon sig bakom ryggen på dem och leker "med" dem lite i smyg istället. Både sorgligt och gulligt.

Älskade nyss fyllda 3-åring. Men jag bara inväntar "trotsen" och alla utbrott, de har vi inte fått känna av ännu (alltså jo , såklart, massor under hela uppväxten - men inte sådär att det har exploderat och det är varje minut ännu...).
 
Igår innan läggdags så ville dottern leka tjuv och polis. Jag skulle vara tjuv och försöka gömma mig men polisen hittade mig såklart. Så jag fick åka in i fängelset, vilket var soffan. Fick en filt och en tröja om jag ville ha. ”Vill du ha lite lunch?” Och så fick jag en tallrik med ett salladsblad från leksaksköket. Så gick hon och funderade lite och sen blev jag erbjuden en mycket liten kopp varm choklad som jag låtsasdrack. Mycket trevligt fängelse det där :D
 
Har gått och hållit dottern i händerna, senare bara ena handen, i 3 månader nu så jag börjar tro att ryggen aldrig kommer räta ut sig igen. Är borta knappt två dagar och maken hör av sig och säger att hon börjat gå utan att hålla i sig någonstans och dessutom blir JÄTTEGLAD varje gång hon lyckas 😅😂

51152183-B048-41E9-8027-D21B5D241D12.gif
 
Sitter och ger E banan.
Hon kom och hämtade mig i soffan genom att sträcka ut handen. Hon gick före till skafferiet. När jag öppnade skafferiet så pekade hon på en hylla med ordet "ba". Just nu betydde tydligen ordet banan, nästa gång kan det betyda något annat. Gissnings-lek pågår dagligen här :laugh:
 
Så roligt när barnen ändå kommunicerar :love: @Bexzor
Lilla E är mycket mer kommunikativ än storebror var. Hon både nickar och skakar på huvudet i rätt situationer och svarar ofta "mm" när hon håller med om något :D Men jag känner igen det där med ett ord som betyder många saker. Här är "vove" ordet för alla djur utom möjligen ko och häst, som helt enkelt båda heter "mu" :rofl:
 
Rensar gamla bilder från i somras. Fan, det är olidligt att se alla dessa bilder på lillan ute på landet. Det var nog hennes farmors absoluta favoritplats, den platsen liksom osar farmor. Och det märktes så tydligt att farmor älskade att se lillan där, strosa omkring över gräset - plocka smultron, vinbär och jordgubbar eller blommor längst vägrenen. Se henne bada i samma balja som farmors egna barn en gång badat i. Det är så jävla piss att hon bara fick vara med i tre år av lillans liv.

Hon har längtade så efter att lillan skulle börja sjunga. Det skedde i samband med att farmor låg inför döden så hon fick bara höra det en gång, över telefon.... Och när lillan var på sjukhuset när farmor hade dött så sjöng hon också en sång för henne.

Hon kommer alltid fattas oss och det är en sån stor sorg att hon rycktes ifrån oss så tidigt.
 
Rensar gamla bilder från i somras. Fan, det är olidligt att se alla dessa bilder på lillan ute på landet. Det var nog hennes farmors absoluta favoritplats, den platsen liksom osar farmor. Och det märktes så tydligt att farmor älskade att se lillan där, strosa omkring över gräset - plocka smultron, vinbär och jordgubbar eller blommor längst vägrenen. Se henne bada i samma balja som farmors egna barn en gång badat i. Det är så jävla piss att hon bara fick vara med i tre år av lillans liv.

Hon har längtade så efter att lillan skulle börja sjunga. Det skedde i samband med att farmor låg inför döden så hon fick bara höra det en gång, över telefon.... Och när lillan var på sjukhuset när farmor hade dött så sjöng hon också en sång för henne.

Hon kommer alltid fattas oss och det är en sån stor sorg att hon rycktes ifrån oss så tidigt.

Fy, det är så olidligt att våra föräldrar inte kan få vara med för alltid :heart Våra kring 60 och friska så kanske får de se barnen växa upp, men kanske inte. Man kan aldrig veta. En påminnelse om att ta tillvara på tiden.
 
Fy, det är så olidligt att våra föräldrar inte kan få vara med för alltid :heart Våra kring 60 och friska så kanske får de se barnen växa upp, men kanske inte. Man kan aldrig veta. En påminnelse om att ta tillvara på tiden.

Ja, det är hemsk tanke att de inte alltid ska finnas hos och för en 🧡

Llillans farmor var bara 65 år och hade precis gått i pension. Frisk som en nötkärna, fick ont i magen från en dag till en annan som blev värre på en vecka. Sökte vård och fick besked bukspottskörtelcancer, medellivslängd på den förfärliga cancersorter är ca 4-6 månader efter diagnos. Hon dog ganska exakt 3 månader efter diagnosbesked.

Även min mamma/lillans mormor dog i våras, 63 år gammal. Mer långdraget förlopp där, men ändå alldeles för ung.

Så vi försöker verkligen också ta tillvara på tiden nu med de få personerna som finns kvar för oss... Och jag rekommenderar verkligen alla att göra det, för döden kan komma så plötsligt och kasta omkull alla planer och bilder man har om framtiden.
 
Ja, det är hemsk tanke att de inte alltid ska finnas hos och för en 🧡

Llillans farmor var bara 65 år och hade precis gått i pension. Frisk som en nötkärna, fick ont i magen från en dag till en annan som blev värre på en vecka. Sökte vård och fick besked bukspottskörtelcancer, medellivslängd på den förfärliga cancersorter är ca 4-6 månader efter diagnos. Hon dog ganska exakt 3 månader efter diagnosbesked.

Även min mamma/lillans mormor dog i våras, 63 år gammal. Mer långdraget förlopp där, men ändå alldeles för ung.

Så vi försöker verkligen också ta tillvara på tiden nu med de få personerna som finns kvar för oss... Och jag rekommenderar verkligen alla att göra det, för döden kan komma så plötsligt och kasta omkull alla planer och bilder man har om framtiden.
Livet (och döden) är verkligen oförutsägbart.
Min pappa började uppföra sig underligt, när vi till sist fick hjälp av vården visade det sig vara en hjärntumör av värsta sorten och han dog 4 månader efter diagnos, på sitt 66 år.
Han och mamma skulle resa massa tillsammans efter pensionen. En resa hann de och det var bara nån vecka efter de kommit hem som symtomen kom.

Det är mig en stor sorg att han aldrig fick uppleva sina barnbarn, jag vet han hade varit en fantastisk morfar och älskat dom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp