Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har idag fått vänförfrågningar på FB av inte mindre än två okända män. De tror väl jag är korkad nog att gå på sånt.
Jag får ibland vänförfrågningar av för mig okända män och kvinnor. Man kanske har något intresse gemensamt (är medlem i samma grupp t.ex) eller så trodde de att man var någon annan.
 
Ja, det var det jag gjorde.

Jag får ibland vänförfrågningar av för mig okända män och kvinnor. Man kanske har något intresse gemensamt (är medlem i samma grupp t.ex) eller så trodde de att man var någon annan.
Det händer mig inte så ofta för mig och framförallt inte två på samma dag. Jag fick känslan av att det här var planerat. Båda hade profilbilder med snyggingar. Det kan givetvis vara misstag också men det var inte den tanken som slog mig.
 
Jag försöker packa, men har kört fast lite med vad jag ska packa i. Necessären är inte tillräckligt rymlig. Solskyddskräm, plåster, myggmedel och sånt får inte plats. What to do? Ta en kartong och packa i?
 
Ta en plastpåse istället till det som inte får plats i necessären.
Fast då hamnar ju allt huller om buller och det blir krångligt att hitta det man ska ha. Det är lite samma visa med köksredskapen som ska med. Jag har tidigare haft sånt i påse och det är ett fasligt sjå att hålla ordning, så man får leta efter saker hela tiden.

Ska du flyga och det är vätskor så brukar jag förbereda och lägga i en zip-påse i plast så går det smidigt att slänga upp vid säkerhetskontrollen!
Nej, jag ska inte flyga och brukar ändå inte ha sånt i handbagaget när jag gör det. Nu ska jag ut i skogen och campa.
 
Beror ju en del på markens beskaffenhet, hur den binder vatten/fukt och så, men överlag är det för torrt här omkring för att vara en bra bär/svampår. Hallon t ex kommer det knappt gå att hitta åt på de vanliga ställena. Det är bara förtorkade pyttesmå kartar. Blåbär/lingon har jag inte begett mig ut för att kolla av än, men det ser nog ganska lika samma ut på den fronten misstänker jag, men kommer det ordentligt med regn så finns det bra chanser för svamp :)
Här verkar det finnas blåbär iaf för det sitter folk o säljer efter varenda väg.
 
Sitter och väntar på att tiden ska gå. Har beredskap till kl 16 och inget att göra. Borde kanske städa bilen men det är så varmt ute i solen på parkeringen.
 
Min vana trogen så sitter jag i bilen på väg till Göteborg för att hämta beställning och våndas över alla brandnyheter på radion.
 
Har varit hundvakt sedan i söndags, hunden i fråga är lite skendräktig tydligen och utöver det verkar hon ha lite problem med att hon inte är hemma. Första dagarna låg hon mest i sin transportbur, men idag är hon efter mig som ett plåster och jag fick för första gången i henne ett helt mål mat. :) Känns dock helt främmande med en hund hemma istället för en katt! :nailbiting:
 
Jag försöker packa, men har kört fast lite med vad jag ska packa i. Necessären är inte tillräckligt rymlig. Solskyddskräm, plåster, myggmedel och sånt får inte plats. What to do? Ta en kartong och packa i?
Vill du vara prydlig så föreslår jag IKEAs "SAMLA"-serie. Billiga (från 10 kr/styck), transparenta plastlådor med lock - i en mängd storlekar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 702
Senast: Badger
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 060
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 391
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 096

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp