Vad gör egentligen chaps och stövlar för nytta?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tjalfe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 8 489
Sv: Vad gör egentligen chaps och stövlar för nytta?

Jag håller med dig, förstår inte heller varför det ska vara så bra med stövlar. Svårare att komma åt och ger mindre känsla. Nu har jag haft mina stövlar i ett år och nu börjar det funka hyfsat att rida i dom, men för det mesta rider jag bara med skor. Att rida dressyr i dom tycker jag är helt värdelöst, däremot för uteritter/hoppning funkar det bra iom att man får bättre grepp.
Jag köpte dom bara för att det är snyggt, hittade inga chaps som passade (vilket jag föredrar) så det fick bli stövlar.

Sv: Vad gör egentligen chaps och stövlar för nytta?

Dels ger både chaps o stövlar stöd för underskänkeln o bättre grepp, precis som många har skrivit. Lite hårdare stövlar kan också skydda fotleden om man tex ramlar av (enligt artikel på Hippson för ca två år sedan).

Jag försöker alltid rida med stövlar eller chaps :)

Liknande trådar

Western Precis som rubriken lyder har jag egentligen inte en aning om vad och hur jag rider:p Jag har en westernsadel (vilket är en... 2
Svar
22
· Visningar
2 280
Senast: Cizma
·
B
Hästmänniskan Läste dagens tidning imorse och höll på att få fnatt, det är visst ett stall som erbjuder stallplats, foder, strö, VACCINATION, SKONING... 2
Svar
31
· Visningar
2 650
Senast: Zaga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka