Jag vet egentligen inte VAD jag rider

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Cizma
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 2 280
Sv: Jag vet egentligen inte VAD jag rider

Jag kan ej heller SITTA i traven utan studsar som om jag hade 2 st fjädrar på skinkhalvorna

Kanske inte så konstigt att hästen är en "kamel"? :angel:

Eftersom du är av den tyngre sorten så kanske du borde tänka på hur viktigt det är att hästen bär upp sin egen, och din, vikt på rätt sätt?
Viktigt även när man inte är tung för en hållbar häst!

Jag är också en skogsmulle som köpte min första westernsadel idag! :)
Skulle egentligen sälja/byta sadel men det slutade med att jag nu har både den gamla och en ny sadel. Jättefin och ska bli jättekul att testa den i helgen.

Jag började ju också rida igen på "gamla dar" och har ingen koll alls, men lyckas hålla mej kvar (än så länge) och min ponny verkar uppskatta våra skogspromenader. Sambon rider också med och har mindre koll än mej i teorin och har aldrig tagit en lektion utan är en riktig naturbegåvning. Han och hans pålle travar och galopperar i skogen och har superkul. Själv är jag en riktig tantfegis :o

Hoppas att westernsadeln ska få mej att bli lite mer vågad och avslappnad.

Kanske inte så konstigt att hästen är en "kamel"? :angel:

Orkar inte med ditt kvalificerade struntprat... "Grumpa" och lek viktig nån annanstans.... :devil: Inte snällt att blanda ihop två trådar som du nu gjort.....:cool:

lobell skrev:
Hoppas att westernsadeln ska få mej att bli lite mer vågad och avslappnad.
För blev westernsadel en ren gudagåva:D skulle inte för allt smör i Småland byta ut den mot en vanlig...

Härligt med fler som jag, jättekul att läsa att det finns människor som precis som jag som rider "odiciplinerat":angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka