vad gör jag för fel?

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare boyson_millson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 1 891
Sv: vad gör jag för fel?

Hahah, jo men det jag menade var att hon skrev att de flesta hästar med bra trav var lätta att sitta på, men min ena hade motsattsen en bra trav från marken men inte skön för ryttaren :angel: Började få lite pejl på nedsittningen precis innan jag skadade mig så det kommer nog att gå att få lite ordning på det sen med, men lite magmuskler o jobb;)

Du kan försöka tänka på att vänta tills hästen rör dina sittben. Studsa inte med själv utan låt hästen sköta dina rörelser. Du ska bara var lagom avslappnad (inte för avslappnad men absolut inte stel). Funkade ett par steg för mig senaste lektionen när jag övade på att sitta ner.

bara fortsätta att träna och vet din tränare om det så skulle h*n kunna göra nedsittningsövningar där du inte kan koncentrera dig på din sits utan det du ska göra.

blev flummigt:p men hoppas du förstår, det hjälpte mig iaf:)

Liknande trådar

Dressyr Jag funderar på att köpa en häst för att börja tävla dressyr. Äger just nu en Holsteiner som är sjukt fin i dressyren, men går tyvärr på... 2
Svar
30
· Visningar
2 057
Senast: cili
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
680
Senast: cowgirl81
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla... 2
Svar
29
· Visningar
1 344
Senast: MiniLi
·
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
891
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka