Vi har gemensam ekonomi och han tjänar sämre än mig. Det går liksom inte få ihop det på bara hans lön, vi har redan räknat på det.
Låna av familjen går inte heller, redan kollat den möjligheten.
Okej, jag förstår.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har gemensam ekonomi och han tjänar sämre än mig. Det går liksom inte få ihop det på bara hans lön, vi har redan räknat på det.
Låna av familjen går inte heller, redan kollat den möjligheten.
Räknade igenom hur många ansökningar jag har ute (både till jobb som är relevanta för min utbildning och sånt som jag sökt bara för att ha ett jobb), där ansökningstiden inte gått ut.
13. 13 jobbansökningar som inte gått ut än. Någon måste ju nappa..
Det är ju jättebra!![]()
Jag söker inom 1 h pendling enkel väg. Det ger ganska många mil, så jag söker inte bara i kommunen jag bor.
Det är svårt inom miljöområdet, vi har en hos oss som har en master inom miljö som jobbar med något annat (GIS). Som miljösamordnare har man istället anställt en rektor (inget ont om honom men miljöutbildad är han inte). Utifrån mitt perspektiv så är det hos de stora ingengörsfirmorna man kan hitta miljöjobben, små kommuner klarar inte av att ha egna anställda utom inspektörerna och då har man kanske en eller två. Men när man behöver göra utredningar osv så köper man in den tjänsten från tex Sweco så det är dom som gör miljökonsekvensbedömningar osv. Hos dessa lite modernare företag så brukarna kunna få ha ett eget lokalkontor. Kanske kolla på deras traineeprogram?Lagom knäckande för självkänslan när man får nej från allihop. Jag har en hel hög som ansökningsdag passerat där jag väntar på svar.
Det är inte direkt att jag suttit och rullat tummarna sen jag blev uppsagd förra året. Jag har sökt och sökt och sökt.
Det är svårt inom miljöområdet, vi har en hos oss som har en master inom miljö som jobbar med något annat (GIS). Som miljösamordnare har man istället anställt en rektor (inget ont om honom men miljöutbildad är han inte). Utifrån mitt perspektiv så är det hos de stora ingengörsfirmorna man kan hitta miljöjobben, små kommuner klarar inte av att ha egna anställda utom inspektörerna och då har man kanske en eller två. Men när man behöver göra utredningar osv så köper man in den tjänsten från tex Sweco så det är dom som gör miljökonsekvensbedömningar osv. Hos dessa lite modernare företag så brukarna kunna få ha ett eget lokalkontor. Kanske kolla på deras traineeprogram?
@SeptemberB tack för ett väldigt relevant svar!
Jag är en jävel på service. Har som sagt jobbat som bland annat skadedjursbekämpare vilket många gånger är besök i en extremt kämpig situation för kunden. Det hade jag inga problem alls med.
Det jag menar är Att jag inte vill ha någon som är beroende av mig typ 24/7 (jag överdriver, hoppas poängen går fram ändå). Jag vill inte vårda, ta hand om och stötta på det sättet som exvis vården kräver.
Ska kolla möjligheterna till praktik igen. Hittills har de sagt nej alla gånger jag frågat. Men kanske.
Har du arbetat som skadedjursbekämpare så hade jag tryckt mycket på den erfarenheten i CV/intervju. Det är en väldigt bra och relevant erfarenhet! Speciellt om du söker jobb inom livsmedel/hälsoskydd.
Fast kan det vara så att de menar inom yrkesområdet?Sweco skriver på sin hemsida
Kan jag söka även om jag börjat jobba?
Ja, men du får ha arbetat max två år efter din examen
Jag slutade plugga 2015 och har jobbat sen dess..
Fast kan det vara så att de menar inom yrkesområdet?
@sthu ge inte upp fastän ansökningstiden gått ut! Man måste inte vara trainee heller.
Vet väldigt många som börjat på SWECO, lite av en nisch hos dem har jag fått känslan av.
Jag hade ringt och pratat med dem istället. Berättat lite kort om mig själv och min bakgrund och hört mig för om vad för möjligheter det finns hos dem.Fast det går inte söka. Inte från mobilen i varje fall. Får väl testa på datorn när jag kommer hem.
Jag hade ringt och pratat med dem istället. Berättat lite kort om mig själv och min bakgrund och hört mig för om vad för möjligheter det finns hos dem.
Jag hade ringt och pratat med dem istället. Berättat lite kort om mig själv och min bakgrund och hört mig för om vad för möjligheter det finns hos dem.
Ja, jag förstår det. Jag skrev bara vad jag personligen hade gjort - istället för att testa att söka på datorn hade jag väntat till måndag och ringt dem.Nu gjorde jag vad som går att göra en söndag.
Ska kolla närmare på den. Fast det är ju inte aktuellt förrän nästa år i så fall.
Alla mer kvalificerade jobb jag får nej från kontaktar jag. Har jag sökt pizzabagare skiter jag i vilket (ja, jag har sökt jobb som pizzabagare).
Jag har fått massor med tips på mer utbildning, men jag kan inte finansiera det. Det finns inga pengar. Jag kan inte leva på utbildning och böcker.