Vad gör man av utrustning/lådor när man slutat?

caradan

Trådstartare
Jag har inte jätte mkt utrustning utan bara 2 lådor med grejer.
Nu står de hos min medryttarhäst men eftersom hans kall säljas så måste jag ju självklart oxå ta bort mina grejer.
Problemet är bar att jag nu har bestämt mig för att sluta rida (eller iafl ta ett uppehåll på kanske 5 år, tills barnen är stora) och jag ingenstans att göra av mina saker.

Hos mina föräldrar kan jag ställa dom i en källare under garaget men där är det både fuktigt och mögligt så sakerna blir förstörda (har testat att ha grejerna där innan och fick slänga en massa saker)

Jag själv bor i lgh med källarförråd och jag tror inte att mina grannar blir speciellt glada om jag ställer dit stallådor som stinker häst.

Sista alternativet är att sälja grejerna. Visst man kan köpa nytt när det är dags igen men de flesta sakerna är stort sett nya och då känns det onödigt att nästan skänka bort det som man ofta tyvärr får göra (då ingen vill betala för begagnat, inte ens jag)

Så ja, har ni några förslag vad jag kan göra med mina lådor och innehåll?

Sv: Vad gör man av utrustning/lådor när man slutat?

Jag hade samma problem, flyttade till lägenhet med källarförråd. Jag löste det genom att köpa stora plastbackar med lock, fungerar jättebra, hästlukten kommer inte ut.

Detta måste ju testas, för då kan jag ju ställa dit det och det är ju det allra bästa :-)
Tack för tipset.

Tvätta och rengör ordentligt innan du packar in det också, bra för grejerna och minimerar lukt :)

Ja självklart skall jag rengöra allt ordentligt. Är så mkt roligare tat ta fram dte då oxå i framtiden.

Väl rengjorda och underhållna grejer luktar inte mycket. Förutom skorna man mockar i kanske ;) Så jag skulle gjort rent ordentligt och bara sparat det jag absolut ville ha kvar och ställt ned i källarförrådet :)

Rengör och packa undan ordentligt i tex plast lådor eller liknande, där möglel inte kan komma in tror jag skulle funka bäst.

(Annars kan du alltid skicka grejer du inte vill ha till mig:angel:)

Blev vaccumpåsar, fick då plats med allt i en låda, suverän ttips. TACK

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har en låda med grejer som är sålda och betalda. De är skickade en gång redan men köparen hämtade inte ut så jag fick vackert betala... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 200
Senast: Lyan
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna... 2 3
Svar
57
· Visningar
13 324
Senast: Nixehen
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 421
Senast: Magiana
·
Hästhantering Jag har en unghäst med ett beteende som jag tänkte att någon annan kanske kan ge mig en ny synvinkel på och som kanske gör att jag...
Svar
6
· Visningar
2 013

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk Politik 4
  • Jobba som veterinär
  • 12 kvm utbyggnad?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka