Vad gör man ?

Sv: Vad gör man ?

Jag mockar varje dag åt mina hästar eftersom att jag anser att det är det enda rätta, både för mig och för hästarna. Mina hästar bajsar ganska så mycket om nätterna och dessutom älskar de att gräva och vända upp och ner på sina boxar så om jag inte skulle mocka och fixa till boxarna varje dag så skulle det inte se klokt ut och jag tror inte hästarna skulle tycka att det var speciellt mysigt att gå in i en box som ser ut som kriget. :angel:

Jag tycker att folk som inte mockar åt sina hästar varje dag är ganska så lata.. om ni nu har hästar som bajsar så himla lite och är så renliga så tar det ju bara någon minut att mocka varje dag. :grin:

Yes, det tar för mig ca 5 min att mocka alla mina boxar :D
Och jag vet flera som inte ens ser att jag inte har mockat om jag bara missat en dag!

Jag vill poängtera att jag mockar varje dag när jag har möjlighet till det, dvs är frisk, i år har jag dock haft rekord i antalet förkylningar, tror jag är uppe i 5 bara sen nyår :eek:

Hade jag haft en "skitgris" så hade man ju tvingats att mocka, man får ju helt enkelt anpassa sig.

Jag är uppenbarligen ett pucko:D

Nu har jag ett litet treveckors föl också som gör som mamma och gräver gropar i halmen. Undras hur stor risken är att hon växer ojämnt på grund av ojämn bädd;)

Herreguh! bäst du säljer båda omedelbums så inte fölet får lida resten av livet :rofl:

:bow:

Om man väljer att inte mocka en dag är kanske inte så farligt,även om jag vill att det ska vara mockat,men att pållen får rent nytt vatten varje dag DET tycker jag är en självklarhet. Vad tycker ni sk "latmaskar" om det?:D /L

Självklart så ger man ju hästen nytt vatten och mat varje dag :confused:
Det går väl inte att jämföra med att inte mocka en dag om hästen har en bra och ren bädd??
Eller?

Självklart rent nytt vatten varje dag!
(och när man ändå är där kan man passa på att mocka och kolla hovar oxå =D )

Liknande trådar

Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 196
Senast: skuggi
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt hur jag ska börja lr få med allt som jag känner,Får ursäkta om det blir rörigt. gör ett försök. Är en 21 årig tjej som...
Svar
14
· Visningar
2 573
M
Hästmänniskan Jag har ett riktigt svårt dilemma här.. Jag står i ett litet stall, det är jättemysigt, har fina hagar och helt okej ridvägar. Jag... 2
Svar
20
· Visningar
4 263
Senast: leia
·
S
Hästmänniskan Detta kan bli långt, men jag måste få gnälla av mig lite, förlåt på förhand. Om ni inte orkar läsa allt kan ni skrolla till slutet så...
Svar
13
· Visningar
2 617
Senast: Tinuri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka