vad gör man?

Seabaz

Trådstartare
Någon annan som är i samma sitts som mig??

Jag vill åka hit och dit med min häst på träningar, småtävlingar till exempel. Bil + släp är lugnt, jag kan köra själv osv... MEN jag behöver hjälp vid lastning och urlastning, och det är alltid skönt att ha någon med sig.

MEN vem??? Mina förräldrar är inte ett dugg intresserade av hästar och jobbar eller hittar på egna grejer så dom inte kan följa med. Mina kompisar är inte så hästintresserade och tycker det är roligare att supa sig full på kvällen och sedan sova bort hela dagen efter....
Stallägaren har följt med nån gång när hon kan och det är ju jättebra och jag följer med henne ibland när hon kan osv...

Även Corax här på buke har jag fått massa hjälp av när jag ska åka nånstans men hon jobbar ju också så det är inte längre alltid hon kan följa med...

Så vad gör man när man inte känner någon som kan/vill följa med? Men man vill åka?

Sv: vad gör man?

ja du.. jag brukar ha samma problem.. när man lastar hästen kan man ju oftast får hjälp av stallägaren (om man nu inte äger stallet själv), men sedan när man ska lasta av får man försöka hejda någon o be om hjälp..:angel:

Så gör jag iaf..

Sv: vad gör man?

Hej Svejs!
Jag har stått i samma sits som dig och det enda jag kan råda dig till är att träna lastningen så att du klarar den helt själv.
Träna träna o åter träna.
Skaffa transport med frontutlastning om du inte redan har det.
Häng in en krubba fram i släpet med lite gott i . Skicka in hästen, fäll upp bommen medans kusen äter. När du lastar ut kör du samma procedur. Ge lite godis så h*n inte har så bråttom ut utan gärna vill vara i släpet för där är det gott!
Lycka till!

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 017
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 407
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 605
Senast: Ceta
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 328
Senast: tomte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka