Vad gör ni i värmen?

Problematisk

Trådstartare
Jag är så sjukt uttråkad! Både hästar och hundar vilar pga värmen. Hundarna får åka och bada ibland men det är allt. Hästarna är på bete så det finns inget stallfix att göra.
Jag ligger ute i solen någon timme/dag, för att det är skönt, men mer orkar jag inte. Sover någon timme mitt på dagen också eftersom det är för varmt för att göra något vettigt alls. Men alltså... Resten av tiden då?! Största delen av dagen är ändå "fri". Vad kan man hitta på? Det finns ingen energi till något fysiskt alls!
Jag har inga vänner att hitta på saker med så sånt som görs bäst med sällskap går bort. Sånt som kostar pengar går också bort.

Vad roar ni er med? Vad har ni för tips?
 
Jag blir ju också uttråkad lätt. Jag vill gärna vara ute i solen men behöver hålla mig sysselsatt för att inte smälta bort.
Hittills har jag:
- kört stängseldag och stängslat nya hagar.
- Städat och tvättat transporten.
- Byggt och målat nya hinder.

Jag gillar att städa och småfixa, bygga och pyssla. Så för mig finns det alltid saker att göra. Bara att välja om man skall välja utomhus- eller inomhusaktiviteter. :)
 
Jag blir ju också uttråkad lätt. Jag vill gärna vara ute i solen men behöver hålla mig sysselsatt för att inte smälta bort.
Hittills har jag:
- kört stängseldag och stängslat nya hagar.
- Städat och tvättat transporten.
- Byggt och målat nya hinder.

Jag gillar att städa och småfixa, bygga och pyssla. Så för mig finns det alltid saker att göra. Bara att välja om man skall välja utomhus- eller inomhusaktiviteter. :)

Usch vad jobbigt det låter att göra sånt när det är såhär varmt :D
Men mocka hage måste jag faktiskt göra. Det har stått på "att göra-listan" lite för länge nu... :o
 
Jag håller mig inne tills klockan blir typ 20 och det är mer behaglig temperatur ute. Då går jag promenad med hunden, pysslar i växthuset och så.
Dagtid blir det vila och pyssla med disk och tvätt. Saker man kan göra inne.
Hade vi inte haft bebis hade jag åkt och badat med hunden.
 
Jag jobbar :meh:

Men när jag passerar i stan under dagen så känns det så himla inspirerande. Folk överallt, alla är glada, de sitter längs kanalen och de trängs på uteserveringarna. Så superhärlig atmosfär. Bara för att det är lite varmt.
 
Jag jobbar :meh:

Men när jag passerar i stan under dagen så känns det så himla inspirerande. Folk överallt, alla är glada, de sitter längs kanalen och de trängs på uteserveringarna. Så superhärlig atmosfär. Bara för att det är lite varmt.

Ja, alltså, jag älskar värme och sol egentligen men nu är det nog för mycket av det goda för mig. Jag vet inte om jag någonsin varit så lättirriterad på andra som jag är nu för tiden, och enda orsaken jag kan hitta är värmen :o Så vara glad och trängas på uteserveringar är nog inget för mig i nuläget :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 190
Senast: MML
·
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
15 637
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Att ha en underbar bok att läsa (gärna en tjock som tar sin tid) är en Lycka med stort L. När den tar slut är jag liksom lämnad i ett...
Svar
1
· Visningar
497
Senast: Derivata
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 659
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ulvlek
  • Vad tar upp plats i mobilen?
  • Dammigt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp