Vad gör ni?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror det är dags att släcka lampan och sova, blir en tidig morgon för att åka till stallet och rida innan värsta värmen.

Gick och handlade men det var inte så lyckat :o köpte i princip bara onyttiga (och dyra!) saker. Orkar inte laga mat så det blev grillad kyckling, urdyr färdig sallad som jag antagligen får salmonella av, glass, godis, chips och läsk, tror det enda bra jag köpte var sallad, tomater, salladslök och turkisk yoghurt så jag kan laga tsatsiki imorgon :d ska nog göra inköpslista nästa gång och inte handla när jag är trött, svettig oh hungrig.

Har festat i parken hela kvällen, nu rekar jag skilsmässobaren (OBS subtilt)?

Ser mig uppgivet omkring i huset och konstaterar att det är ett enda mörker. Så himla ostädat att jag mår illa. Jag MÅSTE samla ork till att städa. Och till att måla i gästhuset, och till att klyva ved. Och till att fixa myggmaskinen. Och och och

Deppar över min ekonomi. Två månaders uppsägningstid gör två löner till - sedan är det ovisst. Jag vill ha en buffert på banken och den är i det närmaste obefintlig just nu. Tänk om jag aldrig mer får ett jobb? -osannolikt, men jag är skraj ändå.

Blä
Kramar till dig tanten
Hoppas det löser sig.

Hunden snarkar gott i soffan och äntligen är temperaturen på någorlunda normal nivå.

Har haft en härlig dag med tennis (på storbildsskärm men utomhus iaf) och picknick. Nu tittar jag på filmen Wimbledon och tänker att jag till nästa år måste fixa biljetter till turneringen. Tennisområdet är bara typ en halvtimmes promenad bort.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi För flera år sen pratade jag med SBAB och fick reda på att man bara kan få bolån på bostad med vattentoalett. Jag tänker ev börja leta... 2
Svar
36
· Visningar
1 977
Senast: cassiopeja
·
Tjatter Som barn lärde jag mig att man alltid ska knäcka ägg i en skål för att kunna sortera ut ett dåligt ägg innan det hamnar i stekpannan... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 630
Senast: Ceta
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 257
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 210
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka