Vad gör ni?

beauspirit

Trådstartare
Säg att ni handlar rel. dyra saker och personen i kassan glömmer att slå in en sak, för tex 300 kr. säger ni till då? eller blir ni glada att dom glömt dom och du tjänar lite pengar?

Sv: Vad gör ni?

Jag är rätt slarvig med att räkna ihop vad jag ska betala, så jag upptäcker det nog inte varken åt det ena eller andra hållet.

Hypotetiskt: nej, var och en står för sina misstag.

Haha neej aldrig.
Jag tar grejjorna och skyndar mig ut, ifall de upptäcker misstaget.

beauspirit skrev:
Säg att ni handlar rel. dyra saker och personen i kassan glömmer att slå in en sak, för tex 300 kr. säger ni till då? eller blir ni glada att dom glömt dom och du tjänar lite pengar?

svarar till mig själv.
detta hände nämligen på Granngården idag.
jag skulle köpa Eskadron Flexisoft till ponny i marin, marin kotskydd och en marinblå Jacson klubbjacka.
först så slår den virriga gubben i kassan bara in jackan men utbrister att han höll ju på att glömma senskydden. och så glömmer han kotskydden i stället :angel: .
jag betalar med kortet, skriver på kvittot. när han larmat av jackan kommer han på att han ju höll på att glömma larma av skydden och börjar larma av senskydden. fan tänkte jag nu är det kört, nu märker han ju att han glömt kotskydden när han måste larma av dom.
så jag säger ett försiktigt " du glömde dom här" ;) :p och gubben säger nämen Ojdå, och larmar av dom :angel: :rofl: .

så idag har jag fått jacka, eskadron flexisoft och kotskydd för 844 kr.
tjänade ca 260 kr. :)

Drabbar det en enskild person säger jag till. Tex om jag köper något av någon privat och får fel växel eller dyl.
Om jag handlar i stor butik säger jag nog inte till..... :crazy:

jag säger till oavsett, om det är något lite dyrare och jag i min virrighet inte upptäcker det förräns i bilen så ber jag min sambo vända så jag kan rätta till det, stöld är stöld oavsett från vem och leder till högre butiks priser vilket knappast gagnar mig i längden

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
907
Senast: MissFideli
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 327
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Efter rekommendationer från några nära bekanta som hyllar Vinted bestämde jag mig, då jag litar på dessa bekanta, för att prova. Det var... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 927
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 261

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka