Vad gör vi? Del CCXII

Sitter i trädgården med lunchsmoothien och tackar för påminnelsen om att det är Valborg idag, det hade jag helt glömt! Plötsligt fick jag ännu mer anledning att genomföra kvällens plan, nämligen att bänka mig i kvällsolen någonstans med min bok, en massa goda snacks och något gott att dricka :) Det ska enligt uppgift fortfarande vara 20 grader varmt kl 19 ikväll så det vore synd att inte utnyttja detta!

En sak jag minns mormor ständigt var på mig om (och tycker säkert jag är lika hopplös med det än, från sin himmel 😆); att jag alltid vid förkylning drar inåt och ja då blir det ju problem med bihålorna, kanske i onödan....Var ju förkyld för lite sen och nu fick jag ut ännu mer segt och färgat, kändes som ett tryck släppte i ena sidan av skallen...
#somligasakerskärpermansigtydligenaldrigmedoavsetthurgammalmanär

Trött, ska snart iväg till läkare. En vän har bjudit mig till ett valborgsmässobål i kväll. Får se om jag orkar gå. Har egentligen aldrig sett vitsen med valborg. Möjligen beroende på barndomstrauma när man stod i fina vårkläder/skor och frös i snöblandat regn medan några tappra själar öste litervis med t-sprit på blöt, sur, ved som vägrade att fatta eld, förutom små flammor som snart dog.

Jag hade ingen aning om att det var valborg I dag ... och varje ar nar Jag blir pamind ar Jag sa glad att vi inte firar det har. Jag minns inte en enda valborg dar Jag inte holl pa att frysa ihjal.

Vi har typ 20 grader och sol. Ingen frysning här inte!
Firar inte valborg, eller kungen för den delen. Har nog aldrig varit vid en brasa heller, inte vad jag minns.

Första maj däremot! Det firar jag med att hytta med näven här hemma och gnälla lite på barrikaderna. Klasskamp med måtta.

Jag har totalt lyckats glömma att det är flaggdag idag och med tanke på hur sent det är, samt skitväder, så får nog vår fana vänta tills imorgon (och helt ärligt, 1:a maj är viktigare för mig än knugens födelsedag...).

Jag hade ingen aning om att det var valborg I dag ... och varje ar nar Jag blir pamind ar Jag sa glad att vi inte firar det har. Jag minns inte en enda valborg dar Jag inte holl pa att frysa ihjal.

Jag frös inte... mina barndomsminnen av Valborg är morfars typ re-enactment av slaget vid Lützen. Vi kan lugnt säga att morfar gillade sina fyrverkerier så det var en viss krutdimma över gården :rofl:

Edit: Min mor blev tydligen skogstokig ett år när han råkade skjuta en häxpipa rakt över skallen på mig. Jag har dock inget minne av det, jag tyckte att hans fyrverkerier var roliga :D

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 534
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 819
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 676
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 849
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka