Tja, jag skulle räkna med ca 10 dagar. Om det inte ska förtullas förstås?Funderar på hur lång tid det tar att få paket ifrån USA. En bekant har skickat en sak till mig i måndags så funderar lite på när det skulle kunna tänka sig att dyka upp.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tja, jag skulle räkna med ca 10 dagar. Om det inte ska förtullas förstås?Funderar på hur lång tid det tar att få paket ifrån USA. En bekant har skickat en sak till mig i måndags så funderar lite på när det skulle kunna tänka sig att dyka upp.![]()
Tja, jag skulle räkna med ca 10 dagar. Om det inte ska förtullas förstås?
Inte om de fyllt i ”gift” (alltså gåva).Behövs det förtullas om det är privatperson till privatperson?
Behövs det förtullas om det är privatperson till privatperson?
Precis som @kolblakkur säger så måste man ange detta på paketet.Inte om de fyllt i ”gift” (alltså gåva).
Håller tummarnaSitter på Strömsholm med Ville, han hade ändå en oändlig tur. Han sprang rakt in i sidan på en bil, hade han kommit framför bilen hade det varit betydligt värre.
Nu väntar vi på röntgen och jag håller på att svettas ihjäl i jaktkläder och kängor. Vi var bara in hemma och slängde in vapen och hämta Villes papper.
Min sambo kan spela typ 16 timmar per dygn på helgen och de säger hästar tar mycket tidAlltså, min sambo är för söt! Hans bästis fick i födelsedagspresent av sin fru att han skulle få ha lan med sina kompisar och min sambo har peppat detta i flera veckor. Jag körde dit honom i förmiddags och sa att ”Vill du vara kvar längre än till typ 22 så får du sova över, för jag gick upp halv sju imorse och kommer vara för trött för att köra.” Sambon blev lite grinig av detta då han absolut inte vill sova över men ville spela hela natten, såklart.
Nu fick jag ett sms.
”Kan du hämta mig kl 19? Jag är trött.”
Tydligen inte lika lätt att spela dator ett helt dygn när man är över 30![]()
Haha, så är min man alltid. När han åker iväg över helger så sms:ar han alltid inom 24 timmar om att han vill hemFått hem sambon. Han går runt och suckar och upprepar saker som ”Fyfan vad skönt att vara hemma! Jag vill aldrig mer åka härifrån.”
Det är inte bara jag som trivs i vårt hus i skogen iaf. Nu är det dags för sängen!