Det är inte PostNord som bestämmer det. Det är företaget du beställer ifrån som tar det beslutet.Surar över postnord.
Nu lämnar de paket som är för stora för brevlådan på min dörr istället för till Ica.
puckon…jag vill inte det pga stöldrisken
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är inte PostNord som bestämmer det. Det är företaget du beställer ifrån som tar det beslutet.Surar över postnord.
Nu lämnar de paket som är för stora för brevlådan på min dörr istället för till Ica.
puckon…jag vill inte det pga stöldrisken
Det är du och jag!Har idag fått en allergisk reaktion mot något, har kliande, brännande utslag på ryggen, nacken och bakom vänster öra. Skumt då jag inte har kommit i kontakt med någon ny produkt och har bara varit hemma hela dagen.![]()
Visst är det underbart?!Det är du och jag!Vaknade upp precis så i morse och nu kliar det som Satan igen!
![]()
Har idag fått en allergisk reaktion mot något, har kliande, brännande utslag på ryggen, nacken och bakom vänster öra. Skumt då jag inte har kommit i kontakt med någon ny produkt och har bara varit hemma hela dagen.![]()
Det är du och jag!Vaknade upp precis så i morse och nu kliar det som Satan igen!
![]()
Känns random, men jag HAR ätit bröd de två senaste dagarna.Jag har/haller pa att blidiagnosticerad med celiac disease. Kliande utslag ar bara fornamnet. Jag vaknade efter 3-4 timmars somn av att jag kliade mig sjalv blodig ... sa mitt rad ar att sluta med gluten
Sarskilt som det finns med i listan med typiska "grejer" att man far kliande utslag i nacken ... sarskilt i "the hair line".![]()
Magnetiska vad? Har du något tips på var jag kan hitta info om det?
Du kan alltid prata med migAndy ditt slajmiga förbannade jävla as.
(Alltså jag vet liksom inte annars vart jag ska skriva referenser, känner ju ingen irl som tittar på det här)
Känns random, men jag HAR ätit bröd de två senaste dagarna.![]()
There may be DM's incomingDu kan alltid prata med mig![]()
Det är möjligt att han nämnt det, men föreläsningarna är 3 och väldigt omständliga så man tar inte in allt. Ska försöka läs på dina länkar.Kompassnord (magnetisk nord) och kartnord (geografisk nord) är inte samma sak. Det varierar lite över landet men jag är numera lat och ids inte ställa om kompassen, jag går ju efter GPS:en (och jag använder kompassen för att göra mätningar av strukturer och då bör den vara nollad). https://sv.wikipedia.org/wiki/Magnetiska_nordpolen
Edit: Sedan har du ju meridiankonvergens: https://www.svenskorientering.se/gl...ra/kartfragor/20101230_meridiankonvergens.pdf
Edit 2: Skitskumt att de inte tagit upp det här i kursen, det känns ju som något ganska basic om man läser GIS...
På väg till skolan, glömt både kaffe och vatten. Pressbyrån it is
På lunchen ska jag lämna nycklar till min frenchie, känns såå märkligt att hon ska få se hur jag bor för första gången utan mig där haha.
Ikväll vankas ost och vin!
(Men glömde ta ut räkorna ur frysen, typiskt dåligt)
Oooh tackarrrr!Det går utmärkt att värma räkor snabbt. I med räkorna direkt från frysen i en kastrull, fyll i vatten så de täcks och lite salt. Ha på plattan tills de precis tinat men vattnet inte börjat koka. De blir nästan bättre så än om de fått tina i kylen. Särbon lärde mig det där och vi tinar alltid räkor så (om vi inte röker dem då).