Vad GÖR vi? Del XCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har världens flängdag idag och far omkring som ett skållat troll... avrundar med en anställningsintervju i em och är skiiiiiitnervös. BLÄ

Slängde in tvätt i maskinen och tumlaren. Ansåg det räknades som att uträtta något och på mig med gott samvete i soffan och kollar matematikens magiska värld

Har en liten livskris tror jag?
Det kryper i hela kroppen och jag vet inte riktigt vad jag vill. Får lite panik av vardagen och av att börja bli ordentligt rotad på en plats. Är det detta jag vill, kommer jag vara nöjd med mina val om 10 år?
Borde jag passa på att göra mera - resa, studera, vadsomhelst - innan jag blir ännu mer rotad? Hur kommer det påverka livet i så fall? Ett liv som jag egentligen är nöjd och tillfreds med?
Gräset är ju sällan grönare på någon annan plats, men kommer jag ångra om jag aldrig utforskade det?
Jag tror att jag har en pre-30-årskris :p

Dilemma, behöver hjälp :laugh:

Vän 1: singelmamma. Vi har kännt varandra länge och brukade umgås och ha kul innan hon fick barn. Hon har barnvakt ikväll + har en dejt som hon dejtat väldigt kort.

Hon vill gå ut ikväll med sin dejt och vill att jag hakar på med.

Också har hon bjudit in ett annat par varav tjejen är hennes bästis som är nykär med sin pojkvän sedan några månader. Jag är bekant med dem båda, inte mer än så.

Min vän ville att min sambo skulle komme med också men han jobbar. Nu är jag i dilemma att gå eller inte gå.

Min vän + hennes bästis, plus deras nykära dejter... jag = femte hjulet?

Hmmm....

Jag vill inte gå men jag tror att min vän verkligen vill att jag kommer. Men jag känner henne väl så jag tror att så fort jag är där så kommer hon glömma bort mig....

Jag behöver ingen babysitter men jag vet inte om jag behöver den här sortens umgänge öht....
Nej, följ dig magkänsla. Jag hade tackat för erbjudandet och stannat hemma och gjort något jag trivts med.

Har en liten livskris tror jag?
Det kryper i hela kroppen och jag vet inte riktigt vad jag vill. Får lite panik av vardagen och av att börja bli ordentligt rotad på en plats. Är det detta jag vill, kommer jag vara nöjd med mina val om 10 år?
Borde jag passa på att göra mera - resa, studera, vadsomhelst - innan jag blir ännu mer rotad? Hur kommer det påverka livet i så fall? Ett liv som jag egentligen är nöjd och tillfreds med?
Gräset är ju sällan grönare på någon annan plats, men kommer jag ångra om jag aldrig utforskade det?
Jag tror att jag har en pre-30-årskris :p
Fundera ut vad det är du vill göra och sen ser du om det är kompatibelt med ditt liv som det är nu. Men först måste du kunna printa ner på ett papper vart den där rastlösheten vill att du tar vägen.

Mvh Får klaustrofobi av mitt eget liv ca var 3e år.

Fundera ut vad det är du vill göra och sen ser du om det är kompatibelt med ditt liv som det är nu. Men först måste du kunna printa ner på ett papper vart den där rastlösheten vill att du tar vägen.

Mvh Får klaustrofobi av mitt eget liv ca var 3e år.

Det är nog en stor del av problemet - att jag inte vet vad jag vill göra. Rastlösheten ger mig dåliga instruktioner, den är mest bara där och ger krypningar i skinnet.
Just nu funderar jag på att ta tjänstledigt några månader och plugga i UK, men det är ju lite beroende av vad som händer med Brexit osv.

Hur uttrycker sig din livsklaustrofobi?

Jag stannade hemma :D jag skickade ett sms och skrev "tack för inbjudan men jag står över, ha så kul på dubbeldejten"!

Heter det inte tredje hjulet :confused: ??

Jag vet inte? Jag skrev femte hjulet för vi skulle varit 5 personer.

Hade vi varit 3 hade jag skrivit tredje.
Hade vi varit 7 hade jag nog också skrivt tredje?
Men 5 fungerar bäst på 5 tycker jag...

Någon som vet?

Det är nog en stor del av problemet - att jag inte vet vad jag vill göra. Rastlösheten ger mig dåliga instruktioner, den är mest bara där och ger krypningar i skinnet.
Just nu funderar jag på att ta tjänstledigt några månader och plugga i UK, men det är ju lite beroende av vad som händer med Brexit osv.

Hur uttrycker sig din livsklaustrofobi?
På exakt samma sätt. Känns som att jag står och stampar på samma ställe. Som att jag ska implodera om jag inte rör på mig. Brukar resultera i att jag tar tar mitt pick och pack och flyttar. Vilket har varit mer eller mindre lyckat genom åren.

Numera försöker jag lugna mig lite när paniken kommer. Jag tolkar det som att jag behöver nya utmaningar i livet och det kan jag faktiskt få utan att röra mig ut fläcken. Jag är uttråkad helt enkelt. Så nu försöker jag hitta en ny hobby istället. Eller ett nytt jobb. Göra förändringar som är effektiva, men inte kostar skjortan och inte river allt jag redan byggt upp.

Så mitt tips är att testa något som är utanför din comfort zone. Lär dig dansa salsa, åk utomlands ensam en vecka till Italien eller testa att hoppa bungy jump - hitta något som kittlar i magen av tanken!

Kom till tygaffären i Kristianstad och insåg att den öppnar kl 13 :o Så nu är frågan om jag ska sitta i bilen och hänga på låset i 20 minuter eller åka tillbaka 15km för att köpa en skrivare på Elgiganten, och sen åka tillbaka hit.. eller försöka hitta ett fik och äta någon lätt lunch innan man tygbotaniserar.. #yolo

Upptäckte att det låg ett fik på andra sidan parkeringen! Frågade kassören var detta var för något. Fick svaret: ”Tjillevipp kallar vi den! Det är grädde och annat gott i den.”
SOLD! Jag älskar fika.

29421

Jag får äta fika till lunch. Jag är sjukskriven!

Tillägg: Vet verkar vara en marängboll fylld med grädde som är täckt i chokladsmörkräm. Size större semla. Lite väl mastigt, även för mig :o

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver lite råd och input ang min valp. Han är en bullyblandning på 10 månader som haft en tuff start på livet. Nu är det som såhär...
Svar
19
· Visningar
1 354
Senast: fio
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 591
Senast: Takire
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag... 5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 833
Senast: malumbub
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 621
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka