Vad göra med alla gamla saker? (LOPPIS?)

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fnyfniken
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 37
  • Visningar Visningar 3 447
F

Fnyfniken

Det måste vara fler än jag som bara helt enkelt översvämmas av gamla hästprylar som man aldrig kommer att använda igen och som någon annan skulle kunna ha nytta av. Något man skulle kunna sälja på loppis för 5:-/bingen bara för att slipper slänga det och lägga börda på sopberget.

Känner någon till något ställe i Stockhomlstrakten som skulle vilja ha saker (ridskola?) eller så som bara kan komma och hämta en flyttlåda full med udda saker? Eller någon privatperson som kan tänka sig det? Eller att flera av oss går ihop om loppis på någon lokal tävling som har många åskådare nu under våren.

Sv: Vad göra med alla gamla saker? (LOPPIS?)

haha känner igen det där. har mängder av gamla (halvtrasiga....) saker jag inte använder, men jag e nog faktiskt för "snål" för att slänga dom! jag tänker att "det kan va bra o ha" typ :angel:
men ridskolor är ju jättebra att skänka till, eller svenska hästars värn, jag tror de tacksamt tar emot hästprylar!
vet inte om www.shv.org fortfarande finns kvar, eller om de har ny adress.

så tänker egt jag också men hade storstädning för några veckor sen och slängde flera sopsäckar med grejer....

Du är inte ensam om problemet, men jag vill inte sälja alla gamla saker för det mesta av det är så gott som oanvänt och det känns ju väldigt bortkastat att bara slänga det i så fall. Funderar på att skänka bort lite till ridskolan där min häst står just nu :D

Jag sålde ett skåp med grejer + en låda med täcken (hela OCH trasiga) fick 800 pix :p

men om nån har ett sommartäcke (bomull) med bogveck str 135 så köper jag det...

:banana:

Sälj det, eller släng ut på t.ex. Tradera. Alt. skänk till SHV eller ridskolan, om det fortfarande är hela och användbara grejer, bara det att de inte kommer till användning.

hehe, ja kan köpa:smirk:
har en gammal häst som inte e min å ja tykker inte de e nån ide å köpa nya dyra grejjor efter som de inte e min.

Alltså, det bökigaste är ju egentligen att bli av med det. Jag har ingen större förhoppning om att tjäna pengar på det, för det är mest skrammel. Det är absolut inte värt tiden/arbetet att lägga ut det på Tradera eller blocket. Det brukar bli timvis med mailande fram och till baka och folk som eventuellt vill köpa "men kan det skickas med bussgods till Vittangi?" och sura köpare som trodde att de skulle göra ett klipp och få förstklassig kvalitet för 20:-

På en loppis skulle ju halva nöjet vara att få se vad alla andra har för saker, och eventuellt få tag på något man faktiskt behöver själv i nuläget. Svenska hästars värn kommer väl inte och hämtar grejer, eller?

ja har haft vårstädning och de e sjukt mycke saker jag aldrig kommer använda... men jag vill inte slänga dem och ja ja vet inte vad ja ska göra med dem..

Det var hästloppis på äringsö utanför ekerö idag, osis att du missade den! Man är ju skicklig på att samla på sig prylar under åren...

*kl* men om någon har ett kandarbett som ligger och skräpar så tager jag tacksamt emot det betalar frakten med=)

skulle vilja få tag på både stång å bridong
storleken är oviktig då det inte skall ridas i utan bara vara för visning.

pm gärna om nån har.....;-)

mvh loppfrö

Synd du bor så långt borta för vi ska ha stor häst-loppis här i skåne nästa helg!

Skicka ner de till oss :angel:

Fnyfniken skrev:
Alltså, det bökigaste är ju egentligen att bli av med det. Jag har ingen större förhoppning om att tjäna pengar på det, för det är mest skrammel. Det är absolut inte värt tiden/arbetet att lägga ut det på Tradera eller blocket. Det brukar bli timvis med mailande fram och till baka och folk som eventuellt vill köpa "men kan det skickas med bussgods till Vittangi?" och sura köpare som trodde att de skulle göra ett klipp och få förstklassig kvalitet för 20:-

På en loppis skulle ju halva nöjet vara att få se vad alla andra har för saker, och eventuellt få tag på något man faktiskt behöver själv i nuläget. Svenska hästars värn kommer väl inte och hämtar grejer, eller?
gör fyndlådor av sakerna.. ex allt i cobstorlek i en låda osv.. skriv med i beskrivningen att allt säljes i befintligt skick..

och ta bild av allt så får köparna titta själva på bilderna vad som ingår..

och skriv direkt i auktionen om du kan skicka med bussgods.. folk som har bussgods på sin ort vet förmodligen om det isf..

tradera är smidigt tycker jag.. var bara rakt på sak i auktionen och i första mailet..

och den som får vinnande bud MÅSTE köpa varorna av dig.. och med fyndlådor brukar det inte vara speciellt svårt..

äsch, missade ju den :( Var det bra grejer där eller mycket skräp?

Jag har hur mycket som helst jag vill bli av med.

till alla:

MEN SKRIV VAD NI HAAAR!!!!!!

jag är expert på å köpa onödigt, jag köper bergis ALLT :eek: :bump:

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
28 254
Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 976
Senast: Murphy
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då... 2
Svar
23
· Visningar
6 059
Senast: Nepenthe
·
Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 459
Senast: WSLPZF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Jobba som veterinär
  • GVFÖ 2025
  • Svensk Politik 4

Hund, Katt, Andra Djur