vad göra?????

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare EmmaTruelove
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 2 434
E

EmmaTruelove

Vad ska man hitta på med dessa små inte för hon kan göra så mkt men jag hehe tråkigt sitta hemma med, visst träffar jag vänner som e hemma med vi besöker mormor farmor etc men vad mer hon o jag???? vad gör ni mammalediga??

Sv: vad göra?????

Då hon bara är runt en månad så finns det nog inte så mycket... Kanske en utflykt? Ta med kallvatten, termos å ersättning? Funkade på Loke iallafall.
Åk in till stan för att handla mat t.ex? Mycket roligare än att bara knalla ner till City Gross..

Har du inga andra mammalediga som du kan umgås med ?

Vi är ett gäng mammor som umgås rätt ofta, promenader, utflykter, fikar m.m

Precis finns ju inte mkt hon kan göra :P men tänkte mer på mej själv hehe vad jag kan göra med henne...Jo men som åka nånstans...

Jo har vänner som jag umgås med som sagt, men ibland som jagf menar e bara hon o jag =)

elias o jag brukar göra utflykt till badhuset 2ggr i månaden, ibland följer pappa eller farmor med, någon gång ihop med kusinen:) nu när vädret har varit mildare har vi cyklat lite (elias i barnsadeln).. så smånigom blir det nog lite utflykter till biblan och till djurparken, elias är 1 nu.

då e han äldre en min hehe hon e dock bara snart 2 mån så som sagt inte kan hon göra mkt hon ligger i sin vagn :P men jag vill ädnå hitta på saker funderar att kanske åka till stora staden på fredag då barnbidraget kommer sen på lördagen e det nåt som heter barnbytardagen här i vårat folketshus massa billiga kläder till barnen osv...

Det kanske man skulle kolla in. Loke har en massa kläder som är för små som jag inte tror att ni vill ha. Då de är enbart typiska pojkkläder. Fast, Loke har ju en del flickkläder också..:angel:

men bodisar o sånt spelar mej ingen roll om dom e svarta elr så :P har en body som loke hade när han va liten en orange med en sol på om du minns den hitta jag här

hon kan ju ha mer än bara rosa ( dock om rosa e sååååå gulligt )

När William var bebis var vi alltid ute och for. Han var så skrikig så jag stod inte ut med att bara gå hemma. Så vi var alltid och hälsade på släktingar och vänner eller var och shoppade (fast det var ju inte alltid man handlade så mycket).

Nu med andra barnet är det lite besvärligare att vara iväg så nu är vi hemma betydligt mer.

Här har vi förresten öppen förskola med Babycafé en gång i veckan, bebisar under halvåret på fm och de upp till ett år på eftermiddagen. Finns det inga andra aktiviteter som tex spädbarnsmassage eller babysim du kan gå på?

Öppna förskolan finns ju men de e för tidigt o ta dit henne väntar tills hon iaf kanske e runt4-5 mån...Babysim funderar jag starkt på

Vad gjorde du förutom att jobba innan du fick barn?

När mina var små gjorde jag nästan samma saker som innan de föddes.

Så hindrad blev i af inte jag av att ha en bebis att jag inte hade i stort sett samma möjligheter till aktiviteter osv som när jag var barnfri..

Hehe ja asså vad gjorde jag förutom jobba...Jag tränade ibland försökte, har inte kommit igång då precis blivit bra efter jag gjorde kejsarsnitt..Men hade ju mina små hundar som hobby men dom bor numera hos min syster

Fast du kan ju ta henne till Öppna Förskolan för din skull. För knodden gör det nog varken från eller till om ni är där eller hemm, men du kan ju prata med andra föräldrar. :) Och om du är lite uttråkad redan kanske du ska ta upp diskussionen med barnafadern om när han ska börja vara hemma så du kan komma iväg för att jobba. Vi började dela hälften så vi båda jobbade 50 % när han var 5-6 månader gammal. Det tyckte jag var roligt att komma tillbaka faktiskt, även om det var lite jobbigt att lämna honom i början är jag tacksam för det nu när han är 16 månader och är lika pappig som mammig. :)

Nja vi har gjort upp att jag ska va hemma, jo men kanske sant kanske kan ta en sväng dit nångång då =) för min skull

Jo, fast är du redan uttråkad kanske det kan vara värt det att tänka om? Kan du tänka dig att vara hemma i uppåt ett år till om du redan känner dig uttråkad?

Pappan måste också vilja tillbringa tid med sitt barn, så han kan ju inte vara så svårövertalad? :) (Och jag menar ju inte att du ska börja jobba heltid från nästa vecka utan att ni kanske ska fundera över att köra halvtid från i höst eller så. :))

Vet inte om det hjälper men detta har jag och sonen gjort denna vecka:

Mån - Promenad på 45 min till öppna förskolan. Var med på bebissången samt satt och snattrade en stund med alla andra. Handlade på ica och promenerade 45 min hem. Hade sällskap med en granne.

Tis - Åkte bussen till ett dagis och hälsade på för att kolla in om det är ett alternativ att ställa oss i kö till. Botaniserade lite på ica, köpte en Gott o Blandat. Promenerade hem 45 min. Var förbi fiket i skidbacken men de hade inte öppet.
Messade grannarna och gick på promenad till kiosken och fikade macka och delicatoboll. Promenerade runt ön ca 1 timme.

Ons - Gick promenad med en av grannarna runt ön ca 1 timme. Åkte till svägerskan och hängde tills sambon slutade jobbet. Promenerade till svärpäronen 15 minuter och lämpade av sonen till sambon. Käkade middag med svägerskan och hennes familj och sen scrapbookade jag en pekbok till sonen med foton på familj och vänner.

Torsdag - Hade sonen med till naprapaten och blev tillfixad. Promenerade med två grannar runt ön ca 1 timme och sen fikade hos en av grannarna. Promenerade sen runt ön igen med två andra grannar 1 timme till.

Imorron - Ska åka med en av grannarna till ett centum och shoppa lite och har sen bokat med två grannar att vi ska ta en promenad.

Det blir mycket åka vagn för sonen men han är 7,5 månader så han tycker det är helt ok. Han sitter med när vi fikar och tycker det är kul. Roligt att kika på de andra barnen som är i ungefär samma ålder. Han kräver inte så mycket mer än att hålla på mat och sovtiderna ungefär och komma upp en sväng däremellan.
Vi bor i ett villaområde med många barnfamiljer. Jag har aktivt försökt hitta folk att hänga med på dagarna och öppna förskolan har verkligen varit en dörröppnare. Har jättemånga som jag kan messa som bor ganska nära som jag kan hänga med. Grannarna som jag pratar om är "grannar" inom 15 minuters promenadavstånd.

Hoppas du fick lite uppslag!
Mvh Miks

Precis finns ju inte mkt hon kan göra :P men tänkte mer på mej själv hehe vad jag kan göra med henne...Jo men som åka nånstans...

Jo har vänner som jag umgås med som sagt, men ibland som jagf menar e bara hon o jag =)

Det du kan göra MED henne när hon är en månad är i stort sett: amma/mata på annat sätt, krama, vara nära, prata, skoja försiktigt, ge lite babymassage etc. Så mycket annat kan man inte göra med en liten enmåning. Däremot kan du ju ta med henne och göra en massa saker - träffa vänner, gå på stan mm, för din skull. Och det är viktigt att göra saker man trivs med, då blir man en glad o bra mamma. KAnske prova öppna förskolan? Hon har säkert inget utbyre av det än, men du får ju träffa andra mammor, och om några månader kan hon säkerligen tycka att t ex babysång eller babysim är mysigt.

Lycka till!

Va bra att den håller länge hoppas den gör de på Fanny hon växer på som fasiken nu väger 4,9 nu redan

Liknande trådar

Övr. Barn Min äldsta fyller 6 år till sommaren. Hittills har vi "bara" haft födelsedagskalasen för närmsta släkten, men det har ändå blivit mellan... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 981
Senast: Kilauea
·
Tjatter Mina syskonbarn ska få ett besök på Leos lekland i julklapp. Att bara ge dem ett presentkort eller skriva ut en lapp känns jätte tråkigt...
Svar
1
· Visningar
249
Senast: Entourage
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 048
Senast: Sharpless
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
985
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka