Sv: vad göra?????
Vet inte om det hjälper men detta har jag och sonen gjort denna vecka:
Mån - Promenad på 45 min till öppna förskolan. Var med på bebissången samt satt och snattrade en stund med alla andra. Handlade på ica och promenerade 45 min hem. Hade sällskap med en granne.
Tis - Åkte bussen till ett dagis och hälsade på för att kolla in om det är ett alternativ att ställa oss i kö till. Botaniserade lite på ica, köpte en Gott o Blandat. Promenerade hem 45 min. Var förbi fiket i skidbacken men de hade inte öppet.
Messade grannarna och gick på promenad till kiosken och fikade macka och delicatoboll. Promenerade runt ön ca 1 timme.
Ons - Gick promenad med en av grannarna runt ön ca 1 timme. Åkte till svägerskan och hängde tills sambon slutade jobbet. Promenerade till svärpäronen 15 minuter och lämpade av sonen till sambon. Käkade middag med svägerskan och hennes familj och sen scrapbookade jag en pekbok till sonen med foton på familj och vänner.
Torsdag - Hade sonen med till naprapaten och blev tillfixad. Promenerade med två grannar runt ön ca 1 timme och sen fikade hos en av grannarna. Promenerade sen runt ön igen med två andra grannar 1 timme till.
Imorron - Ska åka med en av grannarna till ett centum och shoppa lite och har sen bokat med två grannar att vi ska ta en promenad.
Det blir mycket åka vagn för sonen men han är 7,5 månader så han tycker det är helt ok. Han sitter med när vi fikar och tycker det är kul. Roligt att kika på de andra barnen som är i ungefär samma ålder. Han kräver inte så mycket mer än att hålla på mat och sovtiderna ungefär och komma upp en sväng däremellan.
Vi bor i ett villaområde med många barnfamiljer. Jag har aktivt försökt hitta folk att hänga med på dagarna och öppna förskolan har verkligen varit en dörröppnare. Har jättemånga som jag kan messa som bor ganska nära som jag kan hänga med. Grannarna som jag pratar om är "grannar" inom 15 minuters promenadavstånd.
Hoppas du fick lite uppslag!
Mvh Miks