Bukefalos 28 år!

vad hände?

BulletForMyValentine

Trådstartare
jag måste bara skriva av mig lite.
igårnatt hände en skitläskig grej:crazy: med korna.
jag är nästan säker på¨att det har varit nått i hagen o skrämt dom:eek:
korna är en flock på 10 djur, med blandade raser( slb srb charollei) som gick i en stor hage. det som hände var att kona hade gått igenom stängslet. och då menar jag verkligen pajat stängslet, ca 30-40 meter tråd var nerriven och några stolpar var av. men den här flocken har vi haft i 2 år och dom har aldrig gått igenom innan, intre ens när betet börjar tryta.
vi hittade dom ca 3 km hemifrån.
som tur var var ingen skadad det var bara den halvblinda som verkade lite anolunda. men med tanke på att de hade sprungit rätt igemon en snårskog så kanske det inte var så konstigt. man vet ju skälv hur jobbit det är at gå i en sån skog med bra syn

jag vet att vi har lo o vildsvin här och att det har varit björn i björketorp,3-4 mil härifrån. hoppas verkligen att det inte händer nått mer.
 
Sv: vad hände?

Ja.. det måste varit något som skrämt dom! Om dom bara ville åt lite mera mumsgräs så brukar ju inte alla braka igenom! Bara någon/några hungriga rackare som kryper eller hoppar över.
Men om du vill få svar på vad det var så kan du ju fråga grannarna om dom sett något... annars är det ju så att det som har hänt, det har hänt och det är inget att göra åt. Det vra ju tur att ingen gjorde sig illa iallafall!

/mimmi
 
Sv: vad hände?

När vi köpte våra Higland Cattle -95 så släppte vi dom i hästhagen. Det var ettåriga kvigor som skulle gå tillsammans med två islandshästar.
Men tydligen tyckte dom här små att hästarna var såå stora så på morgonen därpå fick vi hämta dom 5 km söderut.
Sen stängslade vi en egen hage till dom.
Något år senare släppte vi ihop dom igen och då var det inga problem.
Men min häst hade sprungit genom eltråden en morgon och vi tror att det hade varit en älg i hagen som skrämt honom.
Det var långt innan vilsvinet hade brett ut sej.
 
Sv: vad hände?

ursäkta om jag skrev lite "flaxit" innan men ja hade lite bråttom
har frågat grannarna men det är ingen som såg/vet nåt förutom att hundarna hade börja skälla vid 2-3 tiden på natten.
glömde skriva att korna hade varit på stängslet på flera ställen men inte så mkt som det stora hålet
stängslet är tryckta stolpa med 2 strömstrådar o 1 band

//B
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Häst med eksem

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp