Vad håller Microsoft på med?

magruder

Trådstartare
I mars krävde Microsoft att man måste ha en säkerhetskod för att komma åt sitt Hotmail-konto. Jag mailade dem flera gånger utan resultat, men lyckades via nästan omvägar komma åt säkerhetskoden.

Nu dyker samma meddelande upp igen - man måste ha en säkerhetskod för att kunna använda sin Hotmail. Vad i hela fridens rike är meningen? Är det fler på Bukefalos som fått det?

För att komma åt koden ska man ange sin alternativa mailadress och så ska koden skickas dit. Det har jag gjort, men inte tusan har det kommit in någon kod. Jag känner mig som ett enda stort frågetecken just nu, samtidigt som jag är ganska irriterad över att de kräver in en kod igen.

Suck!

Microsoft (och övriga större aktörer) i ett nötskal, idioterna tror de vet best hur du och jag skal använda våra datorer.

Microsoft (och övriga större aktörer) i ett nötskal, idioterna tror de vet best hur du och jag skal använda våra datorer.
Jag är nu helt utestängd från mitt Hotmail-konto, kommer inte in, och jag ifrågasätter om det verkligen är tillåtet att Microsoft kan få göra så här, är det lagligt över huvud taget?

Mitt Hotmail-konto är livsviktigt för mig, såväl privat som yrkesmässigt. Nu sitter jag fast och kan inte göra någonting.

Och varför får inte alla Hotmailanvändare meddelande om säkerhetskod? Väljs man slumpmässigt ut?

Förra gången kontaktade jag Microsofts support flera gånger, men något svar från dem fick jag aldrig.

Järnspikar vad jag är arg på Microsoft!!

Det där har inte jag märkt något av. Är du säker på att det kommer från Microsoft så det inte är nån annan skit? På vilket sätt har du fått kravet om säkerhetskod?

Det där har inte jag märkt något av. Är du säker på att det kommer från Microsoft så det inte är nån annan skit? På vilket sätt har du fått kravet om säkerhetskod?
När jag ska logga in mig på Hotmailkontot. Och det lär vara Microsoft som skickat ut det, chattade vid förra tillfället med dem.

Jag skulle skapa ett nytt konto. Jag är väldigt skeptisk till sånt där, när jag hade problem fick jag hjälp ganska snabbt.

Jag är nu helt utestängd från mitt Hotmail-konto, kommer inte in, och jag ifrågasätter om det verkligen är tillåtet att Microsoft kan få göra så här, är det lagligt över huvud taget?

Mitt Hotmail-konto är livsviktigt för mig, såväl privat som yrkesmässigt. Nu sitter jag fast och kan inte göra någonting.

Och varför får inte alla Hotmailanvändare meddelande om säkerhetskod? Väljs man slumpmässigt ut?

Förra gången kontaktade jag Microsofts support flera gånger, men något svar från dem fick jag aldrig.

Järnspikar vad jag är arg på Microsoft!!

Har du varit utomlands senaste halvåret och loggat in på din hotmail? Då och då får idioterna på Microsoft för sig att det då skett intrång på kontot, och ber dig ändra lösenord.

Jag skulle skapa ett nytt konto. Jag är väldigt skeptisk till sånt där, när jag hade problem fick jag hjälp ganska snabbt.

Det skulle jag också göra.
Hos en mindre aktör - som tex din svenska bredbandsleverantör.

för egen del har jag haft många dialoger med Bredbandsbolaget via deras chatt genom åren och jag har alltid alltid fått snabbt svar och någon riktig person att diskutera med. Samma sak vet jag att mina vänner upplevt med sina leverantörer.

Nackdelen med hotmail är ju just att företaget är gigantiskt. det är svårt att få tag i en riktig människa att prata med.

Har du varit utomlands senaste halvåret och loggat in på din hotmail? Då och då får idioterna på Microsoft för sig att det då skett intrång på kontot, och ber dig ändra lösenord.
Nej, jag har aldrig någonsin loggat in på Hotmailen utomlands. Har använt Hotmailen dagligen sedan 2002, det är bara jag som har tillgång till datorn.

Idag har jag chattat med en vänlig man på Microsofts engelska (amerikanska?) support. Han föreslog en massa olika lösningar men vi kom alltid tillbaka till ruta ett. Någon kod kommer inte in på min alternativa mailadress, så nu sitter jag här och önskar ve och förbannelse över allt vad Microsoft heter. Att maila till Microsofts svenska support fungerar inte, de behagar inte svara.

Så vad gör jag nu? Jag behöver kunna plocka ut all min genom åren samlade privata och affärsmässiga konversation från Hotmailen för att kunna stänga kontot. Men jag kommer för sjutton inte in! Funderar starkt på att åka till Microsofts kontor i Kista, sätta mig på en stol och vägra gå därifrån förrän jag har fått TALA med någon

Precis samma sak har hänt med mitt konto.
Som tur är kommer jag dock fortfarande åt det via min mailfunktion i iPhone som är ansluten till kontot.
Känns dock ohållbart att inte kunna logga in från annan enhet/dator så jag har skaffat ett nytt mailkonto.
Orkar inte ens försöka dividera problemet med Microsoft.

Tack vare dina trådar så loggade jag in på mitt Hotmailkonto idag (har annars bara vidarebefordring av mailen till ett annat konto) och fick då ange en kod (var 7 dagar tills det var obligatoriskt). Stod sen att det inte skulle ske varje gång man loggade in, men gjorde man det sällan så kunde det hända.

Har du kollat skräppost och liknade på din alternativa mail?

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
27 870
IT & mobiler Jag har en Hotmailadress sedan många år tillbaka och den har fungerat klockrent. Men idag kom det vid inloggningen ett meddelande att...
Svar
4
· Visningar
2 262
Senast: magruder
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 900
Övr. Hund Kära Buke! Jag har ett problem som jag skulle behöva vädra/be om råd. Jag har förstått att det här på hund finns en massa erfarna... 2
Svar
37
· Visningar
4 023
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka