Vad hände med Henra trailers eg?

Alexandra_W

Trådstartare
Finns det någon som vet anledningen till att Henra hux flux la ner i hela Norden? De sålde väl ganska bra och hade ju funnits ett bra tag och så pang poff borta?

Sv: Vad hände med Henra trailers eg?

Efter att ha sett produkten så kan jag bara gissa att garantiåtagandet blev övermäktigt, men det är inget annat än en vild gissning. Personligen har jag svårt att förstå att de sålde.

Berätta mer?

Jag hade ju ett Henra Amazone (1½ hästars) hemma i 5 dagar år *tänka tänka* 2004 kanske? Gillade det skarpt, och hästarna med. Hittade typ några småsaker jag inte gillade bara, och då bara för att jag inte gillar det, inte för det var farligt/fel. Dock sa plånboken hur mycket jag än pinade den nej till ett Henra i slutänden.

Sen har jag sett avundsjuk ut varenda gång jag sett ett. Visst, jag läste och förfasades också över artikeln i ridsport om hästen som skadade sig i ett Henrasläp, men så såg inte t ex karmarna ut på det jag hade och antog det var ett 'fabrikationsfel' typ. Men i övrigt har jag inte hört ngt neg om Henra.

Jag har inte hört ett ljud om de lagt ner ens, utan var nu när jag skulle gå in på hemsidan för någon vecka sedan som jag möttes av 'vi har lagt ner'. Så nyfiken varför?

Jag är ju dock glad att jag inte köpte Henra då 04, hade ju varit lagom kul nu då (och var väl tur jag inte började lessna på de förklädda swimmingpool till släp jag har nu tidigare och skaffade ett henra precis innan de la ner)

Passformen var ju ett rent skämt, vi tittade runt på de som ÅF hade hemma och alla såg likadana ut. Roligt om man investerat i en silikonfabrik, men opraktiskt att äga som släp betraktat. Fåniga lösningar var också en stor nackdel (vi tittade runt 2005 och 2006) dessutom var finishen på det mesta allt annat än kul. När vi ställde de frågor vi hade till ÅF fick vi m e m "goddagyxkaft" svar och till slut var det klassikern "man kan inte förvänta sig mer för det priset".

Well, vi hade högre förväntningar och valde annat märke.

*KL* Fast nu är de 'alive' igen, men under annan flagg antar jag?? Gamla hemsidan står det de lagt ner bla bla, en ny med lite annan adress så är de under uppbyggnad och listar ÅF..

Jag ahr nyss köpt en Henra Courounne begagnat för 34000 med besiktning,nervägning osv. Helt nöjd med den , något jag längtat efter en stor och rymlig transport och den här är superbra jämfört med vårat gamla släp

Passformen var ju ett rent skämt, vi tittade runt på de som ÅF hade hemma och alla såg likadana ut. Roligt om man investerat i en silikonfabrik, men opraktiskt att äga som släp betraktat. Fåniga lösningar var också en stor nackdel (vi tittade runt 2005 och 2006) dessutom var finishen på det mesta allt annat än kul. När vi ställde de frågor vi hade till ÅF fick vi m e m "goddagyxkaft" svar och till slut var det klassikern "man kan inte förvänta sig mer för det priset".

Well, vi hade högre förväntningar och valde annat märke.

Apropå opraktiskt: jag lånade ett Henra Amazone 1,5 hästars släp och döm om min förvåning när frambom och bakbom bara var möjliga att ha i ETT läge, fanns inte möjlighet att höja eller sänka. Skulle man kunna höja bommen var man tvungen att borra hål i chassit.
Tydligen valde man höjd när man köpte släpet och that's it.

Det gäller sedan att leta häst som passar släpet (själv har jag börjat fundera på att göra så med sadel - jag avgudar min, så jag får köpa en häst som funkar i sadeln) :D

Apropå opraktiskt: jag lånade ett Henra Amazone 1,5 hästars släp och döm om min förvåning när frambom och bakbom bara var möjliga att ha i ETT läge, fanns inte möjlighet att höja eller sänka. Skulle man kunna höja bommen var man tvungen att borra hål i chassit.
Tydligen valde man höjd när man köpte släpet och that's it.

Man väljer/valde ponnybom eller vanlig vid beställning. Dock kunde man utan problem sätta i ett nytt fäste bara och sen justera själv enkelt. Jag har ju en VV nu, g¨r ej reglera bakbom om man inte sätter in extra fäste, fram kan man ju reglera genom att dra ur sprinten och flytta några hack, men inte krångligare med dubbla fästen. Jag hade/har ju hästar som åker på samma bomhöjd dock, så mycket enklare för mig än de som har stor variation i storlek på hästarna t ex.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 417
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 134
Senast: Mint
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 414
Senast: Edla
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 158
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Vad har ni för klösträd?
  • Leverera valp vid 12 veckor?