kolblakkur
Trådstartare
Har precis kommit tillbaka från jobbet efter tre veckors ledighet. Jag har ett ganska tungt jobb, lyfter min brukare (30 kg) och denne har en på pass tung rullstol att verksamheterna vägrar köra dem och karlarna på färdtjänst klagar över den, de kan knappt inte hantera den så tung den är. Grejen är den att jag känner nu att min kropp håller på att gå sönder
Alltså typ allt värker.
Efter 12 minuter på jobb strålar det från armbågsleden och handlederna dunkar. En kvart senare har jag ont på ännu fler ställen, det börjar känns olidligt (ni som har läst min endometriostråd förstår kanske hur smärttålig jag är). Det känns som att allt är inflammerat. Har haft ledmuskelinflammationer flera gånger pga överansträngning (varit på VC och fått diagnosen av läkare) och det påminner om det.
Jag måste säga upp mig innan jag går helt sönder! Kruxet är det att jag har bara CSN på gymnasienivå i 23 veckor till. Jag studerar alltså vid sidan om mina 50% på jobb. Vad händer om jag inte har jobb efter studierna?
Har aldrig varit arbetslös! Är med i a-kassan sedan flera år tillbaka. Förhoppningsvis kommer jag in på en annan utbildning efter sommaren som berättigar till CSN igen. Men visst har jag inte rätt till a-kassa efter mina studier?
Efter 12 minuter på jobb strålar det från armbågsleden och handlederna dunkar. En kvart senare har jag ont på ännu fler ställen, det börjar känns olidligt (ni som har läst min endometriostråd förstår kanske hur smärttålig jag är). Det känns som att allt är inflammerat. Har haft ledmuskelinflammationer flera gånger pga överansträngning (varit på VC och fått diagnosen av läkare) och det påminner om det.
Jag måste säga upp mig innan jag går helt sönder! Kruxet är det att jag har bara CSN på gymnasienivå i 23 veckor till. Jag studerar alltså vid sidan om mina 50% på jobb. Vad händer om jag inte har jobb efter studierna?