Vad har du i din handväska?

nickan1

Trådstartare
Har just rensat min väska. Några av de saker jag hade var 8 paket påbörjade näsdukar, 2 olika sorters halstabletter, 20 Ipren inte i en karta utan avrivna från kartor 2-3 stycken så 9 såna avrivna från kartor, 8 pennor, 52 kronor i småpengar, skräp, 25 gamla kvitton det äldsta från maj 2017 , tre mindre block och en reflexväst. Dessutom hittade jag mitt headset till mobilen som jag trodde jag hade tappat för ett halvår år sen och jag hade även en laddare till mobilen samt en bok. Inte konstigt att jag tyckt min väska varit tung fast jag nästan inte tyckt att jag har något i den. :idea::p:D

Nu ska jag till Scandinavium och mässan så risken är väl stor att jag fyller den med diverse nödvändiga saker:D:angel::cautious:
 
Jag är väldigt bra på att hålla min väska "ren" faktiskt och att det inte blir som ett svart hål för diverse skräp (jag var dock hemsk på detta förr). Detta är min standardutrustning där i bortsett det självklara nycklar/plånbok/mobil då;

Ett paket näsdukar
Bläckpenna
Gasbrännare i tändarstorlek
Fickspegel
Läppbalsam
Liten burk innehållande 2,5m måttband
Nagelfil
2 Tamponger
En halv karta värktabletter
En halv karta novalucol
En sån liten pappkarta med plåster
En hårsnodd

Jag känner ofta att jag har allt som behövs och väskan upplevs oftast som ganska tom. Det kanske verkar som många grejer men de flesta är väldigt små och allt som är väldigt "platt" ligger i sidofacket.
 
Har just rensat min väska. Några av de saker jag hade var 8 paket påbörjade näsdukar, 2 olika sorters halstabletter, 20 Ipren inte i en karta utan avrivna från kartor 2-3 stycken så 9 såna avrivna från kartor, 8 pennor, 52 kronor i småpengar, skräp, 25 gamla kvitton det äldsta från maj 2017 , tre mindre block och en reflexväst. Dessutom hittade jag mitt headset till mobilen som jag trodde jag hade tappat för ett halvår år sen och jag hade även en laddare till mobilen samt en bok. Inte konstigt att jag tyckt min väska varit tung fast jag nästan inte tyckt att jag har något i den. :idea::p:D

Nu ska jag till Scandinavium och mässan så risken är väl stor att jag fyller den med diverse nödvändiga saker:D:angel::cautious:
Hmm rensa väskan.
Bok, plånbok, två nyckelknippor, 2-3 pennor, ngt slags låtsasnyttigt godisbar jag glömt kvar, en citrondaim med avbitet hörn (nyfiken), kalender, anteckningsbok, binda, näsduk (papper), solglasögon, div kvitton, ett papper som säkert är viktigt (vem vet), div kvitton. Hårklämma. (min mini IKEA kasse som står bredvid, som en gång hade min lunch och ett päron överst, vågar jag inte ens titta i, men det ser ut att vara en del handledsvärmare och viktiga papper och DVD filmer och gud vet vad i)
 
Handväska, vad är det?

Jag använder ryggsäck!:D

Vad som alltid finns i min ryggsäck är:
*en burk (sådan liten plåtburk) Alvedon
*en burk (se ovan) Ipren
*ögondroppar mot torra ögon
*tre plåster
*Buventol inhalation
*burken till hörapparaterna- ibland med hörapparaterna i
*laddare till telefonen
*laddare till streamer
*ipod
*hörlurar (som aldrig används men var bra att ha när streamern slutade funka på jobbet och jag inte kunde skriva mer så fick ta hjälp av hörlurarna ihop med hörapparaterna)
*batterier till hörapparaterna
*läsglasögon
*hårsnodd
*informationskort om epilepsi, medicininformation och ett donationskort i samma plastficka
*fodral till solglasögon- vid utebliven sol innehållande solglasögon
*extra "kula" till min blindpinne
*plånbok
*två handledsskydd som förvaras där när de inte används (har alltid väskan med mig i stort sett)
*5 halstabletter
*2 bindor
*kalender
*nutrilettshake
*akutmedicin för epilepsi

Vad jag sedan lägger till ofta är
*vatten
*drickyoghurt
*blindpinnen när den inte behövs
*nycklar/kort till jobbet


Det ser ut som överdrivet mycket. Jag behöver dock allt, känner jag. Jag har inte heller några onödiga kvitton eller skräp för det rensar jag bort genast jag kommer hem, där är ju så mycket ändå i den där väskan!:D
 
En gång glömde jag ett ägg i min handväska. I samma handväska hade jag noga lagt min eltandborste i sitt fodral. När jag tog upp tandborsten var den full av krälande vita larver :crazy:. Inga mer kokta ägg i min väska!
 
En gång glömde jag ett ägg i min handväska. I samma handväska hade jag noga lagt min eltandborste i sitt fodral. När jag tog upp tandborsten var den full av krälande vita larver :crazy:. Inga mer kokta ägg i min väska!
Var glad att det inte var rått.
Själv äger jag ingen handväska, däremot en väst från Eurohunt, med massvis av fickor.
 
Använder inte handväska så ofta, och städar sällan ur den, så då kan det bli en lite lustig kombo...

3 dinosaurier
1 paket wipes
Massor med kvitton
Ett kondompaket
Några tamponger
Ett läppstift
Mjuka handbojor :o
 
Jag är rätt dålig på att hålla mina väskor uppstyrda. Nu är den jag använt sist halv-ok.

Plånbok
Visitkort
Nycklar av olika slag
Pennor
Ett gäng gamla inköpslistor
Ett gäng gamla kvitton man inte behöver spara, typ på mat
Handsprit med persikodoft(man luktar som man spillt en fjortisdrink på sig)
Läppglans
Läppsyl
2 armand jag letat efter 😂
En snäcka (rest sen någon resa)
Australiensisk dollar
OB
Lapp med någons mail
Alvedon
Näsdukar
2 sprutor i förpackning (ska skickas till kund som beställt tillskott)
Solbrillor
Provpaket på någon hudkräm
Handkräm
Sminkväska
 
Vill du verkligen veta det O_o

Såååå hear I go:
* ett par örhängen, ett halsband och armbandsklocka - fick massage i måndags och stoppade ner dem då och sedan ligger de kvar.
* Tamponger 2 olika storlekar
* Plåster
* 3 mobiltelefoner (en i jobbet, två privata varav en bara för pokemon ;D ;) )
* laddkablar, powerbank samt två pokemon go
* Halsduk
* Vantar - naturligtvis med touchfunktion
* Bricanyl
* Näsdukar
* Naproxen
* Kvitton
* Lypsyl
* 3 par solbrillor ( jag överdriver inte!)
* Pennor
* Två olika sorters visitkort (jobb samt privat som fotograf)
* Penna (men inser att jag saknar block, ska genast lägga i ett litet :angel: )
* Liten skruvmejsel samt batterier CR2032....
* Plånkan!!
* Nycklar
* oftast en bar av något slag
 
Vill du verkligen veta det O_o

Såååå hear I go:
* ett par örhängen, ett halsband och armbandsklocka - fick massage i måndags och stoppade ner dem då och sedan ligger de kvar.
* Tamponger 2 olika storlekar
* Plåster
* 3 mobiltelefoner (en i jobbet, två privata varav en bara för pokemon ;D ;) )
* laddkablar, powerbank samt två pokemon go
* Halsduk
* Vantar - naturligtvis med touchfunktion
* Bricanyl
* Näsdukar
* Naproxen
* Kvitton
* Lypsyl
* 3 par solbrillor ( jag överdriver inte!)
* Pennor
* Två olika sorters visitkort (jobb samt privat som fotograf)
* Penna (men inser att jag saknar block, ska genast lägga i ett litet :angel: )
* Liten skruvmejsel samt batterier CR2032....
* Plånkan!!
* Nycklar
* oftast en bar av något slag
Låter mer som en ryggsäck eller axelbandsväska modell större.
 
Innan jag rensade den för någon månad sedan hade jag halva garderoben, halva sadelkammaren och en tredjedel rent skräp i den. :wtf:

Men nu efter att ha rensat den:
Aktuell kurslitteratur
3 st skrivhäften
7 st pennor av olika slag
1 st vattenflaska
3 paket tamponger
Överdragskläder till stallet
 
Innan jag rensade den för någon månad sedan hade jag halva garderoben, halva sadelkammaren och en tredjedel rent skräp i den. :wtf:

Men nu efter att ha rensat den:
Aktuell kurslitteratur
3 st skrivhäften
7 st pennor av olika slag
1 st vattenflaska
3 paket tamponger
Överdragskläder till stallet
Det får inte plats i en ordinär handväska.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp