P
piggis_83
Tycker denna perioden är lite "svår". Här i södra småland har det varit några minus o rätt kallt/ruggigt på nätterna, kvällarna o morgnarna. Men sen de dagar solen skiner så kan det ju va flera plus på eftermiddan! Skiner inte solen så är det ruggigt även på eftermiddan :smirk:
Nu verkar det som att temp. ska stiga lite till och framför allt inte va så kallt på nätterna.
Just nu har min oklippta häst ett 220 g termotäcke inne och från idag ett fleecefodrat regntäcke ute (annars har hon haft 200 g vintertäcke ute).
Min klippta häst har ett 300 g termotäcke inne och ett 300 g vintertäcke ute.
Den oklippta ska iaf få byta termot från 220 g till 150 g. Ev. får den klippta pållen byta från 300 g ute till 200 g eller fodrat regntäcke.
Kanske även byta termot från 300 g till 150 g.
Hm svårt!
Nu verkar det som att temp. ska stiga lite till och framför allt inte va så kallt på nätterna.
Just nu har min oklippta häst ett 220 g termotäcke inne och från idag ett fleecefodrat regntäcke ute (annars har hon haft 200 g vintertäcke ute).
Min klippta häst har ett 300 g termotäcke inne och ett 300 g vintertäcke ute.
Den oklippta ska iaf få byta termot från 220 g till 150 g. Ev. får den klippta pållen byta från 300 g ute till 200 g eller fodrat regntäcke.
Kanske även byta termot från 300 g till 150 g.
Hm svårt!