Vad har folk fått för sig?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare jappisen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 2 123
Sv: Vad har folk fått för sig?

Har ni också fått uppfattning att många tror att hundar inte behöver motion?

Så har det väl alltid varit. Har tappat räkningen på hur många hundar man har träffat genom åren, vars huvudsakliga uppgift i livet är att vara en extra hallmatta, som kommer ut på korta rastrundor, motioneras i löplina i trägården mm.

Lucky you! :D

Nu har faktiskt min börjat lugna ner sig litegrann! Men det som har varit skönt hela tiden är att han aldrig haft svårt att slappna av när man säger åt honom att ta det lugnt en stund, vilket jag fått göra många gånger, annars springer han ihjäl sig.

Valpen av samma ras visar dock inga som helst tecken på att bli lika "galen" som Kid. Mycket skönt! :D Han är en ren livsnjutare som helst ligger och sover i ett hörn när man inte är ute och busar och tränar.

Jag har nog snarare stött på den motsatta fördomen. Vill du ha en liten och lättsam hund som inte kräver så mycket - köp en JRT eller en foxterrier! De är så små och snälla så...:cool: Sedan sitter det en ensam och förtvivlad pensionär med en hysterisk råtthund som ska döda allt som rör sig under dagens tre kisspromenader. :devil:

Folk är slarviga med att läsa på, och ibland direkt lata, helt enkelt. Det finns väl en orsak till att så många bruksraser och korsningar emellan dem säljs ut på blocket när de börjar blir könsmogna. :mad:

Blir också ledsen när jag ser hundar som helt har gett upp hoppet, och tillslut blivit så avstängda och passiva att de knappt går att "prata med".

Jag har oxå hört motsatsen. Bland annat min kära moder, fast det var lite mitt fel oxå som lura i henne att papilloner knappt behöver nån motion alls, 45 minuter räcker gott och väl. Sen när jag fått honom så sa jag att jag bara skojade. Men jag sa att han iaf. har korta ben :rofl:...

Faktiskt en riktigt bra ras. Han har lagon mkt. energi men avskyr regn då får jag nästan tvinga honom på promenad. Ibland har han valpfasoner för sig, fast han redan hunnit bli åtta ;).

Liknande trådar

Övr. Hund Jag planerar att adoptera/köpa en husky, inte imon utan om två år eller så när jag har hus och inte bor i lgh. Vi är fullt påläst på vad... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 696
Senast: lilstar
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 825
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 662
Senast: Otherside
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 956
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka