Vad har ni att säga om denna sadlen?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tiggertjejen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 51
  • Visningar Visningar 3 186
Sv: Vad har ni att säga om denna sadlen?

Jag som är dressyrryttare äääääälskar den här sadeln. Den enda hoppsadel som jag verkligen har fassnat för :love: Mjuk och ger bra stöd, ligger bra på de flesta hästar

Jag är ute efter bra stöd men visst var de utbytbara i den sadlen eller missminner jag mig?

de sitter fast med kardborre!:)

Då går det ju att byta:idea:

har haft en sådan den kan bli VÄLDIGT hal när det tex regnar på den,inget kul när man hoppar utomhus:crazy: annars jävligt bra sadel:)

Då blir det ju att använda den andra sadlen när det regnar då jag måste ha 2 st, för jag vill ha svart utrustning också ju...

Passar den så ska jag köpa en sådan!

Kommer också ihåg att den låg bra på nästan alla hästar

Gör det, en kompis till mig hade en presige som hon älskade men hästen hade fått ont i ryggen så hon kollade på nya sadlar. Hon sa direkt till sadelprovaren att inte ta med syntet. Men eftersom jag är bekant med den så sa jag att hon skulle göra det iaf :p

Sagt som gjort hon ääälskar sadeln och tackar gud att sadelutprövaren tog med den :D Hästens rygg är helt utan problem nu

Kan man ha en sån om man har drygt 90 cm beninnerlängd?

Den finns ju i svart ocksa...

Jo men jag gillar färgen!

Min kompis har väldigt långa ben och hon får plats i den utan problem. Du kan ju flytta på bossorna, eller de som ger stödet, vet inte rikigt vad de heter:angel:

Jag måste bara säga en positiv sak om Wintec Cair!

Min kompis hade en sån och har haft den i säker 7 eller 8 år och nu när hon sålde den så var enda slitaget på sadelgjordstropparna, i övrigt såg sadeln ny ut!
Och ÄNDÅ tappade hon den i golvet när hon skulle sadla sin ponny och ponnyn blir rädd och hoppar till och trampar på sadeln!!!
Jag har själv sett sadeln och jag blev mäkta förvånad när min kompis berättade att hennes ponny trampat på den för det syns inte!!!
En mkt slitstark sadel som är lätt att hålla ren och inte så himla dyr ändå...

//Lillan

Känns som den passar till min klumpighet.

Nu har jag bestämmt mig men vem säljer utrustning i den färgen?

Spangle skrev:
va kostar den?

Ja i länken ovan står det att wintec close contac cair kostar runt 5000kr och det är vad jag har sett den kosta här i Örebro också...

men i länken ovan stod det priser...

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 153
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
628
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
202
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka