Sv: Vad har ni för ambitioner...?
Jag har två hästar, eller jag och min mamma har varsin men jag rider hennes ganska mycket också och ska även tävla honom nu till hösten.
En 9årig valack E:Maistic-Napoleon som jag håller på att sätta igång nu långsamt långsamt, har haft jättestora problem med formen på honom och han har inte riktigt velat släppa genom ryggen. Röntgad u.a. rygg, nacke, ben o.s.v. in i evigheten, finns inga fysiska fel så vi tar det bara jättelugnt. Han är utbildad ca LA, när han har mer ork och flås är han startklar LA:5-LA:6 och jag hoppas vi kan börja tävla i år ordentligt.
Sen har vi gammelmannen, en 18årig f.d. ponny

E:Martini-Herkules, gått FEI dressyr, LA hopp och ft vad nu dom klasserna heter, startat någon internationell tävling, EM-kval m.m. Dock gammal knäskada så han får bara gå dressyr eller leka ångvält i skogen. Han är dessutom den fräschaste hästen i sin ålder jag någonsin träffat, helt sjukt fräsch i leder och kropp, riktigt biffig börjar han bli nu igen.
Tanken är att vi ska starta MSV B under hösten.
Har haft 5-6 hästar innan dessa två (den gamle har vi även ägt förrut) och tävlat t.o.m. LA:5 på ponny med vinster innan ponnyn blev sjuk och pensionerades, startat MSV B på storhäst men utgått p.g.a. hästen flög i taket konstant.
Har haft läromästare som varit utbildade FEI (ponny) och svårklass (storhäst) innan jag köpte Maistic-hästen och det har hjälpt mig något enormt.
Har ridit i 8 år nu. Vet inte vad jag rider på för nivå numera men ja tränar på MSV nivå på ponnyn och storhästen är allt påbörjat på sen innan han vart konvalecent.