vad har ni för täcke i transporten??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare vike
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 031
V

vike

bara lite nyfiken vad era hästar har på sig i transporten...skriv gärna ca temeraturer och vilket täcke:)

Sv: vad har ni för täcke i transporten??

beror helt på vad vi ska göra eller har gjort när pållen åker.

Flyttade till nytt stall nu i helgen och då åkte han utan täcke. han har ju päls.
När han varit klippt har han kanske haft ett fleece på sig innan tex en träning och efteråt kanske ett ylle osv...

Ibland har han åkt med tjockt thermotäcke.
Eller ibland med tunn body för att inte bli smutsig osv...

:)

E de varmt så alltid utan täcke. hämtade hem mitt sto från fodervärd i dag å hon åkte med flis täcke. har man vatt å tränat å hästen vatt svettig eller så så hade jag haft ylle... ska dom bara åka å de e riktigt kallt å dom ej blir svettigta så termo täcke.. som sagt de e mkt som spelar in. tex vilken häst och vad dom ska gör anär dom kommer fram

På sommaren åker mina i ett nättäcke.
på höst och vår ett tunnt ulltäcke och på vintern ett tjockt ulltäcke.

Aldrig fleece för fleece bli kallt om det blir blött, det blir inte ylle.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
450
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Behöver tips på - Transport med stuteriinredning och sadelkammare - baklängestransport med frontlastning och stuteriinredning samt...
Svar
2
· Visningar
398
Senast: Oknytt
·
Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
464
Senast: warg
·
Utrustning Hej Har problem med kondens i taket på transporten. Tänkte att det kunde avhjälpas med en takventilation, liknande sådan som finns...
Svar
6
· Visningar
354
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka