Vad har ni för täcken såhär års?

Midnight

Trådstartare
Ja, vad har ni på era hästar nu när det börjar bli vår?
Känns som att jag måste köpa nytt täcke då min häst har 300g inne...börjar bli lite varmt.

Har ni något tips på (gärna billiga!) svalare innetäcken? Måste vara glatt yta då hon står på spån och rullar sig i det ständigt:D Annars hade ett vanligt fleece suttit bra:cool:

Sv: Vad har ni för täcken såhär års?

På min arab har jag antingen ett lite tjockare täcke, eller ett rent "skal-täcke" med glatt yta inne., beroende på hur kallt det är och hur många hästar som är inne under natten.
Ute varierar det självklart från dag till dag.

Det tunna täcket köpte jag billigt på "hooks", men saknar bogveck på det..

Senast ändrad:

Min häst är inte vidare frusen av sig även om han nu är klippt, vi har också väldigt varmt i vårt stall (för varmt tycker jag). Jag har hela vintern haft ett stalltäcke med vad jag tror är 150 gr foder. Det har suttit jättebra. Köpte det billigt från postorder. Företaget rimmar på örjes.

Har inte behövt ha stalltäcke på inne utom i en vecka i vinter. Kan du inte testa ett 100gr täcke.

Min häst har haft 150 g stalltäcke från Mark Todd hela "vintern". Är jättenöjd med det, det sitter perfekt. Givetvis med glansig utsida för att passa i en spånbox.. :angel:

Amigo (horseware) har fina 150g täcken. Kostar runt 500. Glansig utsida och bra passform och kvalitet.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 946
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 781
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 594
Senast: Shixle
·
Relationer Det gäller min bror. Varning för rörigt iinlägg Vi i familjen misstänker att han börjat droga eller har något annat "fuffens" för sig... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 820
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka