Förutom att jag har sömnparalyser lite då och då, drömmer väldigt mycket och får exploding head syndrome har jag flera olika hyss för mig medan jag sover.
Tydligen sover jag i bland med öppna ögon. Sätter mig även gärna upp och tittar mig omkring, eller ligger med armarna uppåt och "fixar" med någonting med händerna (tänk försöka reda ut fiskelina)
Sen pratar jag ofta mycket och man kan ha konversationer med mig medan jag sover. Jag svarar inget vettigt. men jag svarar
Har bara (vad jag vet) gått i sömnen en gång. Det var riktigt äckligt, då jag var på kompisens landställe och hade lyckats gå upp, låsa upp dörren, och vandra rätt ut i skogen. Så jag vaknade av att jag frös och hade ont i fötterna. Stod på en bädd av kottar, med endast trosor på, och undrade vad i helvete som hade hänt. Hade med mig nyckeln till huset dessutom.
Jag hade inte varit så många gånger där då, så jag hade ju ingen aning om var jag var, frös något oerhört och var tvungen att sätta mig ner en stund för att samla mig så jag kunde tänka klart.
Det var ju bäckmörkt så jag visste inte riktigt hur jag skulle kunna hitta tillbaka, och att virra runt en massa i mörkret verkade korkat så det blev så att jag väntade tills det blev lite ljusare ute.
Hade oerhörd tur då kompisens katt kom vimsande mitt i allt - följde med katten hem

Visade sig att jag var kanske 300 meter in i skogen.
Jag hade låst in kompisen. Hon hade vaknat av att jag gått ut men tänkt att jag hade gått på dass bara, och somnat om.
Tur att katten kom annars hade jag haft en väldigt obekväm natt där ute i skogen.