Chili
Trådstartare
Såhär på sommaren är det säkert flera som passat på att piffa till stallet lite
Tänkte att vi kunde presentera våra projekt här och givetvis visa bilder också 
Själv håller jag på och målar lite. Vi målade om utsidan och större delen av insidan förra året, nu tar jag det vi inte hann med. Det är tak, lite bjälkar, någon mindre vägg - och vårt garderobsrum! Det är SKITFULT! Hela stallet går med halva väggen mörkbrun och halva väggen vit, men detta rum ska vara helvitt. Väggarna måste borstas, för de är tidigare målade med kalk så det måste bort (jobbigt).
Jag har redan putsat fönstren och städat undan smuts och saker som bara legat där som ska slängas. Städade ju för ett år sen, det var inga saker som drällde överallt då
Vill ha nya matchande garderober men det tar vi om ekonomin tillåter, det är mycket som ska fixas/inhandlas... Pappa ska få fixa ett avlopp vid vattnet sen har vi lösa planer att sätta vitt staket runt ridbanan.
Om 2 veckor ska stallet högtryckstvättas och skrubbas.
Har tjuvstartat med att städa i sadelkammare och foderkammare, sopat ur och slängt saker som bara skräpat. Bilder kommer när vi målat klart och tvättat!
Själv håller jag på och målar lite. Vi målade om utsidan och större delen av insidan förra året, nu tar jag det vi inte hann med. Det är tak, lite bjälkar, någon mindre vägg - och vårt garderobsrum! Det är SKITFULT! Hela stallet går med halva väggen mörkbrun och halva väggen vit, men detta rum ska vara helvitt. Väggarna måste borstas, för de är tidigare målade med kalk så det måste bort (jobbigt).
Jag har redan putsat fönstren och städat undan smuts och saker som bara legat där som ska slängas. Städade ju för ett år sen, det var inga saker som drällde överallt då
Om 2 veckor ska stallet högtryckstvättas och skrubbas.