Skrotvärde bil

• Fordon
  • Trådstartare Trådstartare abc
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 176
Du får nästan ringa runt för skrotvärdet kan variera mycket mellan olika skroter.
När sonen blev påkörd i vintras och bilen blev skrot (äldre opel astra) så fick han erbjudande på allt från 1300:- till 4500:-.
Ska den hämtas försvinner det mesta men kan du leverara den själv får du betydligt mer.

• Gilla
Reactions: abc
Du får nästan ringa runt för skrotvärdet kan variera mycket mellan olika skroter.
När sonen blev påkörd i vintras och bilen blev skrot (äldre opel astra) så fick han erbjudande på allt från 1300:- till 4500:-.
Ska den hämtas försvinner det mesta men kan du leverara den själv får du betydligt mer.
Tack, den skall inte skrotas men har en köpare som vill betala strax över skrotvärdet.
Så jag vet inte riktigt vad man skall svara hen. Får kanske ringa några skrotar o fråga.

Tack, den skall inte skrotas men har en köpare som vill betala strax över skrotvärdet.
Så jag vet inte riktigt vad man skall svara hen. Får kanske ringa några skrotar o fråga.
Hur är skicket på bilen? Är den körbar med reparerbara defekter så kan den vara värd 20000+, de har bra värde även om de är gamla och har många mil. Träffade en gubbe häromdagen vars 745:a hade gått 58000 mil (!!!!) men fortfarande tuffade på.
Är den inte körbar och med många vitala delar som är defekta, ja då tror jag ändå att det kan finnas folk som vill betala en slant. Bara dörrar, säten, lyktor och sånt köper folk för tusenlappar, så kolla runt noga innan du säljer.

Hur är skicket på bilen? Är den körbar med reparerbara defekter så kan den vara värd 20000+, de har bra värde även om de är gamla och har många mil. Träffade en gubbe häromdagen vars 745:a hade gått 58000 mil (!!!!) men fortfarande tuffade på.
Är den inte körbar och med många vitala delar som är defekta, ja då tror jag ändå att det kan finnas folk som vill betala en slant. Bara dörrar, säten, lyktor och sånt köper folk för tusenlappar, så kolla runt noga innan du säljer.
Tack ska inte förhasta mig. Men rätt risig utvändigt och varit avställd länge. Så kräver lite jobb men kanske inte är omöjlig att fixa till. Jag har int annons på den utan en person kom förbi och sa att hen ville köpa den.

Här fick man 1000 kr för bil med katalysatorn Ivar på skroten förra veckan om jag minns rätt. Har legat på mellan 500-1000 kr senaste månaderna när jag kollat

Liknande trådar

Fordon Som sagt letar jag bil och det är en djungel 😂. Sneglar lite på Saab. Vet några här inne som är saabfantaster kan hjälpa mig svara lite... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 189
Senast: dobbis
·
Fordon Det verkar som att jag måste köpa en annan bil för min får mer och mer fel som kostar pengar och frustration. Jag är en småbilsförare... 2
Svar
23
· Visningar
768
Senast: sthu
·
Fordon Jag kollar på nätet efter en frysbox att ha i bilen, men jag lyckas inte få reda på hur man gör med strömkälla. Någon som kan förklara?
Svar
12
· Visningar
772
Senast: Snubbelfot
·
Fordon Jag har en moped bil (js60) och ibland när jag startat bilen och ska köra så börjar motor lampan blinka, i dom här bilarna är alla...
Svar
2
· Visningar
565
Senast: Youmeoh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka