Vad heter boken?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare moster
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 770

moster

Trådstartare
Jag har försökt googla och googla men hittar den inte...
Jag söker en bok som jag hörde om första gången på morgonpasset i p3. Minns inte vem som pratade om den men boken handlar om feminism och om jag minns rätt skriven i Paris och minns jag ännu mera rätt så var hon som var gäst den som översatt (?) boken till svenska?
Jag har inget minne alls om när den skulle ha kommit ut men jag vet att att det pratades om att vissa delar censurerades när den kom ut första gången.
Jag vill minnas att det pratades lite om att boken var lite av en "feminism bibel" och att den var på ganska många sidor?

Någon som vet eller kan försöka sig på en gissning? :D

Nu blev jag nyfiken :D
Den är så intellektuellt skriven och lyfte mina egna tankar på färd.

Jag levde ganska oreflekterat runt könsroller. De diskuterades inte i min vardag eller min skola. Allt startade liksom där för mig, i ganska tidiga tonår. .

Numera vet de flesta normalt allmänbildade att det finns en könsrollsstruktur. Det var jag inte medveten om där och då. Och jag hade inte funderat kring det. På 70-talet när jag läste den var det annan tid.

Liknande trådar

Kultur Brukade ha extremt många hästböcker när jag var yngre, och minns att det fanns en av dem jag verkligen älskade. Har dock inte kvar den...
Svar
8
· Visningar
950
Senast: saltakatten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 030
Senast: Sharpless
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 426
Senast: Johanna1988
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För... 2
Svar
21
· Visningar
2 042
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka