Bukefalos 28 år!

Vad heter rasen ?

B

blindmelon

Höromdagen då jag var ute med tiken mötte vi två hundar (med ägare såklart :D ) och jag kan inte erinra mig om vad rasen heter. Dom är ganska små men kraftiga och ganska lång kropp och korta ben. Dom har rätt uppstående öron som är ganska stora och färgen är svart, med lite brunt och lite vitt om jag inte minns fel. Dom ser helt enkelt ut som en normalstor hund i kroppen men med jättekorta ben. Någon som vet vad detta är för ras (låter ju inte så snygg då man beskriver den :smirk: )
 
Sv: Vad heter rasen ?

Kan det ha varit en welsh corgi cardigan? eller pembroke? (lär mig aldrig skilja på dem..)
 
Sv: Vad heter rasen ?

Corgi:
27.jpg


Västgötaspets:
vastgotaspets03.jpg



Visar lite bilder på förslagen.
 
Sv: Vad heter rasen ?

hrmmm... Corgi är inte den ras jag har läst mest om, vad är skillnaden egentligen...?
 
Sv: Vad heter rasen ?

cillamuffins skrev:
västgötaspets? fast de brukar vara mer åt det gråa hållet...

åja, hallå där! Du har ju vid några tillfällen sett en tjusig västgötaspets som inte är det minsta grå, inte ens åt det gråa hållet. Fast så är han ju ovanligt vacker också!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Varning för långt inlägg, jag är så himla yr på det här. Jag går i tankarna att eventuellt skaffa en till hund under nästa år...
2
Svar
33
· Visningar
4 109
Senast: nilie
·
Hundavel & Ras Mötte en så fin hund igår! Den hade ganska stort huvud och korta ben i förhållande till kroppen. Nosen var inte trubbig utan lite mer...
Svar
3
· Visningar
775
Senast: Monkie
·
Övr. Hund I och med att jag har två hundar som är lite speciella så väcker dom uppmärksamhet överallt i princip. När puffen var helpälsad så blev...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
12 287
Senast: Exile
·
Hundavel & Ras En till som har hamnat i träsket med att välja ras... :angel: Har haft flatcoated retriever i 20 år och stormtrivs med rasen och har...
2
Svar
29
· Visningar
5 059
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 8 månader
  • Färsk/frystorkat foder
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp