vad heter sadeln

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Spunkgrodan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 693
S

Spunkgrodan

ojoj hoppsadlar är inte mitt gebit!

men min dotter gillar att hoppa min dressyrhäst.
har fått erbjudande om att köpa en beg hoppsadel från Prestige, försöker hitta modellen på nätet så jag kan jämnföra pris mm
men jag mitt nöt glömde fråga vad mod heter, så nu hoppas jag att nån av er duktiga Bukar ska kunna!

den har stora stöd fram o mindre men uttalade stöd för vaden, sätet är ganska djupt ändå o bakvalvet är klätt med vitt / benvitt läder.

min dotter red i sadeln o satt skönt, klarade sitta i ökad trav i den och fick bra stöd, även när gammelgubben drog i väg i lite bus.
sadeln är ganska sliten i färgen, men fin i bossor och stroppar, bomen känns balanserad o den ligger fint på Grodan.

så är det nån som vet vilken sadel jag menar, när kom modellen ut mm... säljaren vet inte så mycket om den heller.

Sv: vad heter sadeln

Venezia heter den ju. står ju på hemsidan

Sv: vad heter sadeln

kikade lite snabbt och som billigast hittade jag en för 5000:- då ingick dock lite andra prylar också. :laugh:

Liknande trådar

Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
11 009
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Har en treåring under inridning och har som säkert många andra det delikata problemet att jag hittar inget vettigt att lägga på hans...
Svar
9
· Visningar
1 783
Senast: oki
·
E
Dressyr Hej Alla !! Jag söker bilder på Prestige sadlar av märket Hippos och Venus, gärna äldre (med tanke på Venus är det ju inte svårt :D)... 2
Svar
25
· Visningar
5 199
Senast: fjordtokan
·
E
Utrustning Min häst är BRED (ca 115 grader), bred platt rygg, har ingen direkt manke och så är hon ganska mycket svankryggig. Söker en... 2
Svar
20
· Visningar
1 650
Senast: Egonson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka