Vad i hela friden gör vi? (Del XIII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förresten är det någon här som har swisch (stavning?)? Funderar lite på hur det är, ska erkänna att jag är skeptisk.
Jag har det, både privat och på mitt företag (alltså mitt företag har ett nummer man kan swisha till som betalningsalternativ). Funkar kanon och är hur smidigt som helst! Du kan ju ställa in hur mycket som får swishas, exempelvis 2000 kr, då kan du inte swisha mer än 2000 kr på en dag, men du kan även ge tillfälligt "tillstånd" för mer pengar. Jag swishade 85 000 kr när jag köpte min bil, DET var lite läskigt, och vi trippelkollade telefonnumret vill jag lova.. Men som @dobbis säger, bästa uppfinningen någonsin typ!
 
Jag har det, både privat och på mitt företag (alltså mitt företag har ett nummer man kan swisha till som betalningsalternativ). Funkar kanon och är hur smidigt som helst! Du kan ju ställa in hur mycket som får swishas, exempelvis 2000 kr, då kan du inte swisha mer än 2000 kr på en dag, men du kan även ge tillfälligt "tillstånd" för mer pengar. Jag swishade 85 000 kr när jag köpte min bil, DET var lite läskigt, och vi trippelkollade telefonnumret vill jag lova.. Men som @dobbis säger, bästa uppfinningen någonsin typ!

Jag betalade Annie via Swish :D
 
Jag har förstått att det är smidigt, men det tar inte bort min skeptisism mot att behöva använda mitt mobilnummer, som jag inte vill ge ut till vem som helst.
Har du ett nummer som inte syns på nätet?

Förr fanns ju telefonkatalogen och alla telefonnummer var offentliga och sökbara om man inte särskilt sett till att det skulle vara dolt. Numret kan inte användas till så mycket mer än att ringa med. Jag hade varit mycket mer rädd att lämna ut mitt bankkontonummer - vilket väl är alternativet om man vill få in betalningar till sitt konto.

Swish är enkelt och fler och fler skaffar det. Numer har jag betalat både lunch och föreningslotteri med det. Samma med uppvaktningar på jobbet - vi swishar till den som har hand om det. Jag tippar på att det kommer att bli lika vanligt som att ha en mobiltelefon om något år.
 
Har du ett nummer som inte syns på nätet?

Förr fanns ju telefonkatalogen och alla telefonnummer var offentliga och sökbara om man inte särskilt sett till att det skulle vara dolt. Numret kan inte användas till så mycket mer än att ringa med. Jag hade varit mycket mer rädd att lämna ut mitt bankkontonummer - vilket väl är alternativet om man vill få in betalningar till sitt konto.

Swish är enkelt och fler och fler skaffar det. Numer har jag betalat både lunch och föreningslotteri med det. Samma med uppvaktningar på jobbet - vi swishar till den som har hand om det. Jag tippar på att det kommer att bli lika vanligt som att ha en mobiltelefon om något år.
Jag vet inte, men det känns som om man blir mer och mer övervakad och det skrämmer mig faktiskt.. gillar det inte alls. Sen finns tanken där om någon stjäl mobilen osv. Är väl lite nojjig, som vanligt.
 
Jag vet inte, men det känns som om man blir mer och mer övervakad och det skrämmer mig faktiskt.. gillar det inte alls. Sen finns tanken där om någon stjäl mobilen osv. Är väl lite nojjig, som vanligt.
Men om någon stjäl din mobil så är det väl inte ditt bankkonto som påverkas? Möjligen din telefonräkning :) Hur skulle du bli övervakad av att någon vet ditt telefonnummer?

Swish förutsätter BankID vilket ska vara ett väldigt säkert sätt att legitimera sig.
 
Jag vet inte, men det känns som om man blir mer och mer övervakad och det skrämmer mig faktiskt.. gillar det inte alls. Sen finns tanken där om någon stjäl mobilen osv. Är väl lite nojjig, som vanligt.

Fast du måste godkänna det hela med en kod så även om dom stjäl din mobil så innebär det inte att dom kan överföra pengar!
 
Nu har jag skottat gårdshelvetet med vidhängade infart... men inte fan har det slutat snöa för det :rage:

Jag är tämligen bra på att laga mat så jag lovar, kommer det någon/några och skottar på tisdag eller onsdag (när det ska ha lugnat ner sig) så bjuder jag på trerätters med eller utan alkoholinnehållande dricka! :up: :)

PS Jag kan tom grilla om det är någon som vill ha det DS
 
Nu har jag skottat gårdshelvetet med vidhängade infart... men inte fan har det slutat snöa för det :rage:

Jag är tämligen bra på att laga mat så jag lovar, kommer det någon/några och skottar på tisdag eller onsdag (när det ska ha lugnat ner sig) så bjuder jag på trerätters med eller utan alkoholinnehållande dricka! :up: :)

PS Jag kan tom grilla om det är någon som vill ha det DS
Attans att jag dels har så mycket att skotta själv och att jag dels bor långt ifrån dig :mad:
 
Jag kan bjuda på rökt älghjärta också :angel: :p
Har du älghjärtat kvar i maj-juni när jag förmodligen ska hälsa på kompisen som flyttade till Falun? (Hon bor förresten i samma område som din släkting, tror jag.) Fast då finns ju ingen snö att skotta. Men vid det laget borde jag vara fantomenstark av allt skottande och kan göra annat av styrkekaraktär :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 600
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
25
· Visningar
1 572
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 347
Senast: Migo
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
73 74 75
Svar
1 499
· Visningar
60 026
Senast: Scandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp