Vad i hela friden gör vi?! Del LI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår tandtrådade jag för första gången på jag vet inte hur länge. Vaknade i morse och såg ut som om jag fått en käftsmäll :o tur jag bara svimmar av andras blod :p

PÅ jobbet och har min sambos dotter med på praktik. Lite roligt men samtidigt jobbigare än vad jag trodde.

Tror dock inte hon vill ha ett jobb som mitt med massa kundmöten :D

Vaknade med någon variant av nackspärr. Hela nackpartiet och ner i bröstryggen gör det ont, om jag inte befinner mig rejält bakåtlutad, och rörligheten är rejält nedsatt. Det kan bli väldigt intressant att jobba idag, för bakåtlutpositionen funkar inte direkt när man ska undersöka patienter :cautious:

Insåg precis att jag måste köpa foder på vägen till stallet idag också, fy farao för att försöka lyfta en säck på 20 kg med den här värken (och tack gode gud för att det finns kundvagnar/skottkärror för själva transportsträckan).
Alternativt om jag låter honom kalasa på enbart betfor, soja och foderjäst idag, och så får han lite mer kraftfoder imorgon... Vågar man tro att nacke/rygg funkar bättre då?

Hemma idag. Hemma igår också och försökte anstränga mig för att göra bra jobbansökningar. Åh vad jag är less på att vara arbetslös.

Insåg precis att jag måste köpa foder på vägen till stallet idag också, fy farao för att försöka lyfta en säck på 20 kg med den här värken (och tack gode gud för att det finns kundvagnar/skottkärror för själva transportsträckan).
Alternativt om jag låter honom kalasa på enbart betfor, soja och foderjäst idag, och så får han lite mer kraftfoder imorgon... Vågar man tro att nacke/rygg funkar bättre då?

Är det så dåligt grovfoder att du behöver stödutfodra honom?

Hela huset är fullt med hantverkare. Jag har blött igenom TVÅ tamponger i natt och badrummet, det fungerande, är på andra våningen.. Oh the joy...

Snart ska jag iväg till en vän och hämta lite film material, som jag ska redigera. Sen väntar stallet och till sist årsmöte med personalklubben på jobbet. :)

Glömde helt bort ta allergitablett i morse, så nu sitter jag här och snörvlar och ser ut som jag bölat hela morgonen :up::banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 150
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
886
Senast: WildWilma
·
R
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick... 2
Svar
22
· Visningar
2 090
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 176
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Artfex S