Vad i hela friden gör vi?! Del LI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ska snart lägga mig men är lite förbaskad å en kompis vägnar. Hans ex, som jag bara känner väldigt ytligt, vägrar fatta att det är slut. Tydligen går hon runt och säger till folk att de har löst sina problem och är tillsammans igen och liknande saker.
Han har varit väldigt tydlig så jag förstår att han har blivit trött på situationen.

Lite stimmig jobbkväll. Men jag är inte förvånad , standard nu för tiden.
Fick mitt Nintendo mini Classic idag iaf. Konsolen är jättesöt och handkontrollen till är typ lika stor:cool:
Hörde nån beskriva konsolen som "en actionfigur" och det kändes himla passande på nåt sätt. :laugh:
Jag har min stående på ena datorhögtalaren. Den är fiiiin.

Jag sitter i sängen med laptopen i knät och tröstar en kompis, eftersom jag lyckades hitta hennes sambo på Tinder idag och sen när hon började kolla så lyckades hon hitta honom på Badoo och ett par andra siter. Jag börjar tappa hoppet om män!

Jag sitter i sängen med laptopen i knät och tröstar en kompis, eftersom jag lyckades hitta hennes sambo på Tinder idag och sen när hon började kolla så lyckades hon hitta honom på Badoo och ett par andra siter. Jag börjar tappa hoppet om män!
Men letar man bara partner på dom sidorna eller söker man vänner med??

Jag kan toppa din dag @Linta... jag har precis blivit utskälld i min yrkesutövning :up:

Jag avskyr verkligen det här. Jag vill inte kolla bilen så däcken är ok eller att ingen varit och gjort något annat med den innan jag kör iväg. Jag vill inte hela tiden tänka på hur jag ska göra om jag blir attackerad när jag är ensam här. Jag vill inte känna mig otrygg när jag jobbar. Jag vill inte vara orolig för att någon saboterar borriggen eller borrarnas bil.

Det här är därför jag inte instagrammar när jag jobbar den här vändan. Jag törs inte för risken att inbjuda till sabotage.

Jag har inga problem med att folk inte gillar vad vi gör men ge f-n i att få mig att känna mig otrygg. Visst, mitt yrke är naturligtvis inte så utsatt som tex en polis men jag ska inte behöva känna så här alls!

Men herregud. Gud vad obehagligt. Dessutom är ditt arbete extra utsatt eftersom du brukar jobba ganska långt från tätorter. Jag antar att även om du har larm eller liknande hjälper det inte så mycket när du klättrar runt i skog och berg. Du måste vara extra försiktig och prata med din AG om din arbetsmiljö. Du ska inte behöva känna dig hotad och utsatt. Kramar. Om du vill kan jag och attackkatten Nikita komma och hålla dig sällskap, även om det är Missia hon hoppar på :angel:

Kramar och håll oss informerade här så vi inte blir oroliga för dig! Annars kommer den samlade Bukemaffian farande och vi är betydligt farligare! :up:

Du kan inte köpa en polis världsbild rakt av. Det är skrämmande att så många poliser inte fattar att hela världen inte är kriminell, de jobbar ju för fasen med kriminella och därför är det bara kriminella de möter! Som om en körskollärare skulle ondgöra sig över att ingen kan köra bil längre.

De allra flesta människor blir under sin livstid inte utsatta för brott mot sin person.

Jodå de får sin cykel stulen, ;) det är fortfarande det i särklass vanligaste brottet i Sverige om man kollar BRÅ statistiken. Iofs, min syster bor på söder och hon fick sin cykel stulen, så det är frågan om hon kan bo kvar i krigszonen.

För att spinna vidare lite på ämnet innan det blir alltför OT, satt som nämndeman i Södertörns tingsrätt som alltså omfattar några av de mest utsatta områdena i Stockholm och den överväldigande delen var 'vardagsbrott' som aldrig hamnar i tidningarna. Mycket snatterier, bedrägerier, folk som skrivit fel på deklarationer, trafikbrott - en gång hade polisen suttit en hel dag och tagit alla som inte hade säkerhetsbälten på sig Kungsgatan. Underbara argument om varför man inte hade säkerhetsbältet på (det här var Stockholms tingsrätt). Sedan mycket fylleslagsmål där polisen griper alla och ingen kommer ihåg någonting dagen efter. Stölder osv. Misshandel. En galen man (ej nysvensk eftersom det är implicit i en del kommentarer att de är ansvariga för ökad brottslighet) som hotat sin flickvän och för att skrämma henne slängde hennes kanin över balkongräcket. Jag mådde illa och ville döma honom till 10 år i fängelse men de hade ett intyg från en veterinär att kaninen inte hann lida. Så det friades han för :rage: Folk som sålt saker på Tradera de inte hade. Finländska romani som sålde datorer och Plasma tv (som var det stora då) som inte fungerade på en parkeringsplats på kvällen för en fjärdedel av affärspriset, enbart kontanter, mmmm. Svårt att få en målsägande kan man lugnt säga. Vårdnastvister som pågått i tio år och trots vite osv till slut gått till tingsrätten. Kvinnomisshandel som inte bryr sig om etnicitet eller socioekonomisk ställning.

15-åring som trimmat sin moppe illegalt och sitter hopkrupen i rätten medan mamma är så urförbannad att man tyckte synd om stackarn och vad mamma och pappa skulle göra med killen var 100 ggr värre än vad vi dömde för.

Mycket narkotikabrott (majoriteten ej nysvenskar) och tillgreppsbrott pga narkotika. Som har 17 utdrag ur belastningsregistret men den här gången så ska hen verkligen ändra sitt liv. Ja, jag tror att poliser och rättsmyndigheter får en skev bild ibland av samhället eftersom de arbetar just med brott och brottslingar.

Många kanske har glömt 'drogsved på 1970-talet, långt innan nysvenskar och invandring. Det gjordes en dokumentär som kom ut 2013, 'Vi som överlevde Rågsved' som handlar till en del om den generationen. De som föds in i utanförskap och stod längst ner på den socioekonomiska stegen: http://www.expressen.se/kultur/svt--vi-som-overlevde-ragsved/ Inte mycket har förändrats förutom att förut slogs folk med knivar och bollträn, tyvärr idag skjuter de med vapen eftersom de har blivit så otroligt mycket lättare att få tag på.

Jodå de får sin cykel stulen, ;) det är fortfarande det i särklass vanligaste brottet i Sverige om man kollar BRÅ statistiken. Iofs, min syster bor på söder och hon fick sin cykel stulen, så det är frågan om hon kan bo kvar i krigszonen.

För att spinna vidare lite på ämnet innan det blir alltför OT, satt som nämndeman i Södertörns tingsrätt som alltså omfattar några av de mest utsatta områdena i Stockholm och den överväldigande delen var 'vardagsbrott' som aldrig hamnar i tidningarna. Mycket snatterier, bedrägerier, folk som skrivit fel på deklarationer, trafikbrott - en gång hade polisen suttit en hel dag och tagit alla som inte hade säkerhetsbälten på sig Kungsgatan. Underbara argument om varför man inte hade säkerhetsbältet på (det här var Stockholms tingsrätt). Sedan mycket fylleslagsmål där polisen griper alla och ingen kommer ihåg någonting dagen efter. Stölder osv. Misshandel. En galen man (ej nysvensk eftersom det är implicit i en del kommentarer att de är ansvariga för ökad brottslighet) som hotat sin flickvän och för att skrämma henne slängde hennes kanin över balkongräcket. Jag mådde illa och ville döma honom till 10 år i fängelse men de hade ett intyg från en veterinär att kaninen inte hann lida. Så det friades han för :rage: Folk som sålt saker på Tradera de inte hade. Finländska romani som sålde datorer och Plasma tv (som var det stora då) som inte fungerade på en parkeringsplats på kvällen för en fjärdedel av affärspriset, enbart kontanter, mmmm. Svårt att få en målsägande kan man lugnt säga. Vårdnastvister som pågått i tio år och trots vite osv till slut gått till tingsrätten. Kvinnomisshandel som inte bryr sig om etnicitet eller socioekonomisk ställning.

15-åring som trimmat sin moppe illegalt och sitter hopkrupen i rätten medan mamma är så urförbannad att man tyckte synd om stackarn och vad mamma och pappa skulle göra med killen var 100 ggr värre än vad vi dömde för.

Mycket narkotikabrott (majoriteten ej nysvenskar) och tillgreppsbrott pga narkotika. Som har 17 utdrag ur belastningsregistret men den här gången så ska hen verkligen ändra sitt liv. Ja, jag tror att poliser och rättsmyndigheter får en skev bild ibland av samhället eftersom de arbetar just med brott och brottslingar.

Många kanske har glömt 'drogsved på 1970-talet, långt innan nysvenskar och invandring. Det gjordes en dokumentär som kom ut 2013, 'Vi som överlevde Rågsved' som handlar till en del om den generationen. De som föds in i utanförskap och stod längst ner på den socioekonomiska stegen: http://www.expressen.se/kultur/svt--vi-som-overlevde-ragsved/ Inte mycket har förändrats förutom att förut slogs folk med knivar och bollträn, tyvärr idag skjuter de med vapen eftersom de har blivit så otroligt mycket lättare att få tag på.

Brott mot sin person och cykelstöld är väl ändå olika saker?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 129
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
871
Senast: WildWilma
·
R
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick... 2
Svar
22
· Visningar
2 090
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 153
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka