Vad i hela friden gör vi?! Del LI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hon lyckades få in den i en långfingerled, såpass att när det sedan kom in bakterier (och hon fick blodförgiftning) så satte sig bakterierna och började käka upp böjsenan i fingret.
Blodförgiftningen hann stoppas så ingen risk för att förlora handen längre, men senan verkar inte må bra så fingrets funktion är vad hon riskerar att bli av med nu som det verkar. Läskigt som tusan.

Så otäckt, hoppas verkligen det går bra. Ledskador har jag stor respekt för, även ett litet sår där kan ge stora problem.

Ja det förstår jag.
Hade problem med min uppsats med då jag tänkte fortare än jag skrev och de bra formuleringarna hann glömmas bort innan jag skrivit.
Hjälpte nog inte att jag gått in i väggen heller.
Undrar om hjärnan nånsin kommer tillbaka till den nivån jag hade innan.

Alltså, det var ju ett bra råd, jag önskar ju att jag kunde tänka som så att jag kan skriva något halvdant, för att rätta till det sen, men det låser sig som sagt för mig eftersom att jag vill ha det ganska perfekt i tanken innan jag skriver ner det. Det är inte att rekommendera när man ska skriva 50-60 sidor :D

Och jag beklagar att din hjärna envisas med att inte komma tillbaka till samma nivå :( Min är inte heller vad den var, det är ganska deppigt att tänka på.

Fast det var ju innan man redigerade.
Man lämnade inte in det så.
Utan man skrev medan man tänkte och så fixade man texten sen.
Ordbajsa betyder att man sitter och bara fyller på med babbel för att nå upp till antal sidor man ska skriva.

Inte att man skriver ett utkast som man sen redigerar.

I vår grupp användes det som uttryck för att bara skriva på och sen redigera.
Då pratar vi om helt olika saker.

Ingen jag känner har lämnat in oredigerat material på högskolenivå. För mig är det en självklarhet.

Då pratar vi om helt olika saker.

Ingen jag känner har lämnat in oredigerat material på högskolenivå. För mig är det en självklarhet.
Jag har själv aldrig lämnat in oredigerat material. Min studiegrupp däremot var helt hopplös.
Alla såg sig själv som experter, jag var den enda som studerat på högskola innan.
Jag gav upp försöken att förklara till slut och koncentrerade mig på mina egna uppgifter.

Hon lyckades få in den i en långfingerled, såpass att när det sedan kom in bakterier (och hon fick blodförgiftning) så satte sig bakterierna och började käka upp böjsenan i fingret.
Blodförgiftningen hann stoppas så ingen risk för att förlora handen längre, men senan verkar inte må bra så fingrets funktion är vad hon riskerar att bli av med nu som det verkar. Läskigt som tusan.
Men aj! Det låter läskigt. Det låter så himla oskyldigt men blev så tokigt.

Då måste man ju gå upp ur sängen :D
Sant! :P jag låg här och nickade till en timme men insåg att jag måste göra något åt det för annars kommer de och beordrar mig att sitta upp när de ser i kamerorna att jag fortfarande är halvsovande. Borsta tänderna är ett säkert kort. Man ska inte underskatta effekten av cirkulation i munnen.

Tackade nej till det erbjudna jobbet ändå, pga restiden och den minskade möjligheten till flex. Hoppas det var rätt val.

Kattfröknarna har haft en dispyt så det är vit päls på golvet i hallen. Skönhetsmissen har fått pisk. Men hon sitter och solar sig i soffan nu så det verkar inte varit alltför nedbrytande.

Men aj! Det låter läskigt. Det låter så himla oskyldigt men blev så tokigt.
Ja hon fixade bara litegrann med det senaste loppisfyndet precis som hon har gjort så många gånger förr. Läkaren var helt förbryllad över hur snabbt det gått också. Sån himla tur att hon masade sig iväg till akuten trots att hon är en bita-ihop-människa. Hade hon gått och lagt sig är det inte säkert att de kunnat rädda handen sa läkaren. :nailbiting:

Ja hon fixade bara litegrann med det senaste loppisfyndet precis som hon har gjort så många gånger förr. Läkaren var helt förbryllad över hur snabbt det gått också. Sån himla tur att hon masade sig iväg till akuten trots att hon är en bita-ihop-människa. Hade hon gått och lagt sig är det inte säkert att de kunnat rädda handen sa läkaren. :nailbiting:
Oj. Ja jag är själv alldeles för dålig på att söka vård. Gick mer än 6 månader med epilepsi innan maken skällde ut mig och sa åt mig att söka :rofl: jag skyllde på stress men man inser ju när man får höra såna historier att man måste försöka skärpa till sig lite. Men samtidigt.. DET ÄR SÅ JOBBIGT att söka vård. På allvar! Sitta på akuten för ett finger, i min värld är det strongt. Det ska mycket till för att jag ska göra det.

Oj. Ja jag är själv alldeles för dålig på att söka vård. Gick mer än 6 månader med epilepsi innan maken skällde ut mig och sa åt mig att söka :rofl: jag skyllde på stress men man inser ju när man får höra såna historier att man måste försöka skärpa till sig lite. Men samtidigt.. DET ÄR SÅ JOBBIGT att söka vård. På allvar! Sitta på akuten för ett finger, i min värld är det strongt. Det ska mycket till för att jag ska göra det.

I know the feeling... men efter att blivit inlagd akut i en vecka (jag skrev ut mig själv för jag skulle jobba :angel:) är jag faktiskt försiktigare. Min läkare är glad att jag ändrat inställning (lite grann iaf ;)).

Jag har testat akuten på tre olika orter (en gång var jag bara sällskap) och hatar det.

:banghead::banghead: Jag är så puckad så jag blir alldeles matt, jag har lyckats beställa samma bok två gånger, det ska jag dessutom inte ha förrns i slutet av kursen men inte den boken jag behöver nästa vecka...

Inte ens Sabaton höll mig vaken inatt. Jag satt som ett jävla kollie. En hand på varje sån sänggrind och bara stirrade. Vilopulsen var 20 slag över normalt och så hård att hela kroppen studsade till lite varje slag. Jag ville bara gråta sista timmen :p Det kan vara det värsta jag har upplevt.

Det var den roliga läkaren som kom och talade om att mina 4 h hade gått. Han var inte lika rolig då :mad: jag får säga åt honom att komma in med en bergsprängare med punk på hög volym. Alla cancer/stroke/övrigapatienter skulle väl bli helt knäppa.

Avdelningen är lite utav en utslussning. Neuroakuten skickar hit folk innan de får hamna rätt vad jag förstår. En person övar sig på att gå, en del går med op-sår i skallarna och knallar omkring med gå-bord. Det första jag sa var att jag kände mig lite malplacerad :p

Angående akuten så ja. Allt tar sån jävla tid. Folk kräks osv. Sist satt vi med dottern. Hela familjen då jag varit hemma med barnet hela dagen och kunde svara bättre på frågorna men jag får inte köra bil så det blev mindre besvärligt om maken körde trots att minstingen behövde följa med då. Det gick hyfsat snabbt men så himla besvärligt. Vi åkte för buksmärtor. När vi kom dit konstaterades halsfluss som tydligen kan sätta sig på magen med (förutom det faktum att barn placerar smärta som kommer från andra delar av kroppen i magen). Magsmärtorna var tydligen ingen big deal den gången så då satt vi där helt i onödan.

Oj! Eller... jag hade nog kunnat göra detsamma när jag tänker efter. Jag har sådan läkarskräck att jag sitter hemma tills det verkligen inte går längre. Har till och med fått ut medicin via telefon en gång för att jag inte ville ta mig nånstans (antibiotika mot rosfeber).
Det har väl kunnat gå illa några gånger och jag har några krämpor som känns som att det beror på saker som hade kunnat lösas om jag sökt hjälp direkt, men det gick faktiskt sämst när jag faktiskt sökte vård. :p
Akutläkaren trodde inte på mig när jag sa att jag vissa stunder, speciellt på morgonen, inte kunde gå eller kontrollera blåsan. Etersom jag var fullt kapabel att göra det när jag väl fick prata med en läkare så sa han att jag bara överdrev och att jag säkert hade lite normalt ryggskott. Blev hemskickad två gånger och andra gången med rådet att besöka kiropraktor. Fick problemet identifierat av denne kiropraktor som i princip bara tittade på mig, bad mig böja mig åt två håll och sen sa "jag vägrar röra dig för du har diskbråck. Här har du papper och åk till röntgen nu på en gång!".
Fick en akutoperation när resultaten hade analyserats men det gick inte så jättebra så här sitter jag med svaga ben och en kass rygg. :down:

Förutom läkarskräcken så är jag också rädd för att bli smittad i ett akutväntrum... :cautious:

Har flyttstädat en lgh ikväll. Min rygg hatar mig nu :meh:

Imorgon ska jag ringa läkaren så dom får kolla upp den. Gör sinnessjukt ont ibland och jag kan inte räta på mig efter att ha stått framåtlutad.

Jättebra när man städar :angel:
Jag säger bara en sak: Yoga (MediYoga alltså).

Det har ju forskat en del om det där och jag har själv använt det när ryggen protesterat för att jag gjort något olämpligt, typ grävt en sjujäkla massa stora gropar. Men jag har generellt sett en bra rygg och för mig har det onda släppt väldigt fort.

Jag är en så jävla bra lärare!!! Har fått in en ny elev i gruppen, som inte gör något på mattelektionerna. Kanske tre uppgifter, sen sätter hen sig på tvären. Inne hos mig gjorde hen precis fem SIDOR! Och japp, jag tänker ta all credit för detta! (och ignorera att det kan vara nyhetens behag/bra dag/lätta uppgifter eller vad mina kollegor skulle skylla på.)

Jag säger bara en sak: Yoga (MediYoga alltså).

Det har ju forskat en del om det där och jag har själv använt det när ryggen protesterat för att jag gjort något olämpligt, typ grävt en sjujäkla massa stora gropar. Men jag har generellt sett en bra rygg och för mig har det onda släppt väldigt fort.
Fast inte yoga i en akut fas med ett ryggproblem som inte tittats närmare på. Det kan vara direkt olämpligt, beroende på diagnosen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
803
Senast: WildWilma
·
R
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick... 2
Svar
22
· Visningar
2 080
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 973
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • FÅRtråden