Oj! Eller... jag hade nog kunnat göra detsamma när jag tänker efter. Jag har sådan läkarskräck att jag sitter hemma tills det verkligen inte går längre. Har till och med fått ut medicin via telefon en gång för att jag inte ville ta mig nånstans (antibiotika mot rosfeber).
Det har väl kunnat gå illa några gånger och jag har några krämpor som känns som att det beror på saker som hade kunnat lösas om jag sökt hjälp direkt, men det gick faktiskt sämst när jag faktiskt sökte vård.

Akutläkaren trodde inte på mig när jag sa att jag vissa stunder, speciellt på morgonen, inte kunde gå eller kontrollera blåsan. Etersom jag var fullt kapabel att göra det när jag väl fick prata med en läkare så sa han att jag bara överdrev och att jag säkert hade lite normalt ryggskott. Blev hemskickad två gånger och andra gången med rådet att besöka kiropraktor. Fick problemet identifierat av denne kiropraktor som i princip bara tittade på mig, bad mig böja mig åt två håll och sen sa "jag vägrar röra dig för du har diskbråck. Här har du papper och åk till röntgen nu på en gång!".
Fick en akutoperation när resultaten hade analyserats men det gick inte så jättebra så här sitter jag med svaga ben och en kass rygg.
Förutom läkarskräcken så är jag också rädd för att bli smittad i ett akutväntrum...