Vad i hela friden gör vi?! Del LI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Japp. Hade ramlat av hästen rejält en gång under graviditeten och blivit retad av familjen när hon hade jobbigt att hjälpa till med att lasta av ved några dagar innan förlossningen. Barnet fullgånget och vid god hälsa.
Herregud! Nog för att jag älskar mina barn men bara sådär pang bom.. Nej nej nej tack!

Vilken grej, jag har nyss formulerat att syfte som jag är okej med (det är en av de sakerna som fått vara på "det här gör jag mot slutet" listan, så jag har inte haft något ordentligt syfte innan.) Jag har även fixat med inledningen så jag nog står ut med den också. Kanske måste det till någon detalj. Men allt går för lååångsamt. Ska ta en paus runt ett för en ridtur, det kanske ger lite mer motivation.

Hämtat ut H&M-paketet, provat kläder och beställt nya :angel: Får skicka tillbaka tre toppar. Fattar inte varför de envisas med att göra topparna så tunna?! De är ju genomskinliga. Är väl en fråga om kostnad antar jag.

Vovvans knöl var inte farlig :bow:
Otroligt lättande att höra! :banana:
Har även plockat stygnen och såret ser fint ut :up:
Men bandage och tratt vid behov över helgen för säkerhets skull. :idea:

Solen värmer ute och jag ska snart ge mig ut och få undan lite på "att göra listan" ;)

Senast ändrad:
Betalat räkningarna. Det var ju inte så farligt mycket tills jag kom till Klarna-fakturorna :meh: Jag måste banna mig själv från tygaffärer... Att köpa tyg (och, försöker intala mig att vårgardinerna för typ 300 kr var en av de stora kostnaderna där.. Det går inte så bra.) för 2000 kr i månaden är fan inte hållbart. Okej, jag syr mycket, faktiskt nästan alla mina kläder (klänningar, trosor och leggings) igår blev det ju en klänning och ett par träningstights, men inte fan skulle jag köpa kläder för 2000 kr i mån om jag inte sydde :banghead: Skärpning Sandra! :meh:

Gick hem och somnade igen. Tre timmar till så med 9 timmar inatt blir det 12 timmar, mår fortfarande pyton och skulle nog egentligen kunna somna igen. Det blir ju bara värre och värre :( Jag sover konstant och varje gång jag vaknar mår jag lite sämre än dagen innan.

Jag är så less på att må skit konstant :cry:

Betalat räkningarna. Det var ju inte så farligt mycket tills jag kom till Klarna-fakturorna :meh: Jag måste banna mig själv från tygaffärer... Att köpa tyg (och, försöker intala mig att vårgardinerna för typ 300 kr var en av de stora kostnaderna där.. Det går inte så bra.) för 2000 kr i månaden är fan inte hållbart. Okej, jag syr mycket, faktiskt nästan alla mina kläder (klänningar, trosor och leggings) igår blev det ju en klänning och ett par träningstights, men inte fan skulle jag köpa kläder för 2000 kr i mån om jag inte sydde :banghead: Skärpning Sandra! :meh:
Kan du inte bara sluta köpa på faktura?

Blir inga rena sängkläder just nu och inte en dusch heller.

Får nog inte ens benen över badkarskanten just nu.

Jäkla rygg, luktar illa och får vältra mig i kattsand...

Kan du inte bara sluta köpa på faktura?
Absolut kan jag det, och oftast brukar jag betala på en gång när den kommer, men det blev inte så nu. Och det brukar inte vara så extremt mycket som nu haha! Men bäst är nog att helt enkelt sluta köpa så mycket:rofl: Jag har tänkt att den lön jag får för att städa trafikverket 8 tim/mån ska räcka till hobbyinköp som tyger, vilket är mer rimligt :) Och min vanliga lön ska gå till räkningar, mat och sparande. Då kan jag ha bättre koll, då vet jag att det är max 1000 kr som gäller i hobbyinköp och inte mer. :) Så nästa månad är det helt köpstopp på tyg :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 083
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
791
Senast: WildWilma
·
R
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick... 2
Svar
22
· Visningar
2 080
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 883
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka