Vad i hela friden gör vi? (Del XII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dags att ta in hästarna och sen krypa ner i säng. Trött som attan idag av någon anledning. Nu väntar jobbhelg med rejält långa pass.

Hon har inga tåbroddar så det ska nog vara glasslock då. Känner mig inte riktigt säker på hur jag ska fixa det dock..

Älskar att rida i snö men eftersom jag köpte henne nyskodd blev det varken snösulor eller fyra broddhål på. Det värsta är inte ridningen, det är alla styltor hon får i hagen. Det krävs inte mycket för att hon ska ramla har jag märkt, hon är van vid att stå ute i en fyrkant några timmar om dagen och endast ridas i ridhus. Här finns bara större hagar och skogen att tillgå ;)

Men tåbrodd behövs inte tills polarpads! Dom fäster man i traktbrodden, kostar lite men dom sparar man sedan så kan man plocka fram dom till nästa gång man behöver dom. Dom är suveräna att ha hemma om man inte vill ha sulor konstant på hästen under vinterhalvåret.

Hoppas att jag fått huset varmt nog att tina upp de frusna rören i grunden så jag kan duscha imorgon.
Det blir i alla fall varmare ute nu, bara -15 :p

Idag har Olga Emmie Krysmynta Gunvor Helga Karlsson alias kattungen varit vaken hela dagen och försökt busa och gosa med hunden. Han ser mest förskräckt ut när hon stryker sig mot honom :D

Imorse var jag mindre glad på henne, dom har spånpellets som strö i lådan och hon plockar upp en eller två med tassen och sedan springer hon runt med det inne och det LÅTER mycket när klockan bara är 6 :arghh:

Nu börjar min megaförkylning ge med sig, jag har varit uppe nästan hela dagen, orkade tom en kort tur till ICA och apoteket.

Jag tycker såååå synd om er som bor norr ut, jag fryser vid bara tanken på lägre än -10 grader. Här är det -4 nu och nästan ingen snö (nån cm fläckvis).

Jag skall läsa ikapp lite här och så krypa ner och sova. God natt!

ligger å försöker bli trött så jag orkar upp för att fara på vux imorgon, har mjukisbyxor, t-shirt och dubbla täcken och elementet på max för att inte frysa ihjäl! -28 ute!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
68 527
Senast: Mineur
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 293
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
43
· Visningar
1 291
Senast: doppler
·
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 021

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka