Vad i hela friden gör vi? Del XIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
arbetsdag imorgon igen. Och fyra dagar till lön. Sällan mer efterlängtad än just nu....

Sju dagar kvar på det här jobbet. Jag kommer att ränka ner dag för dag. Jag är så lättad och så glad för min egen skull men så ledsen över eleverna som jag får lämna.

Har inte riktigt bestämt mig för när jag ska berätta det för dem. Jag avskyr att lämna elever. Jag gråter jämt. Inte för att det är sorgligt utan för att man brukar få så mycket bekräftelse och värme. Jag klarar itne sånt. Det svämmar över.

Larvigt nog gick jag in och kollade skattetabellen hur mycket jag får kvar med nya lönen. Det blev några kronor. :)
Glad för att din situation verkar bli bättre både arbetsmässigt och ekonomiskt. Jag skulle som student uppskatta att få veta det i god tid vilket det nog kan sägas vara i veckan innan påsk. Då hinner ni ses igen efter beskedet.

Glad för att din situation verkar bli bättre både arbetsmässigt och ekonomiskt. Jag skulle som student uppskatta att få veta det i god tid vilket det nog kan sägas vara i veckan innan påsk. Då hinner ni ses igen efter beskedet.
Mmmmmmm... tänker lite så jag också. Kanske släppa det på torsdagen. Vill inte att de hinner uppbåda alltför mycket festivitas dock. :o

Jag är inte van att bli uppvaktad. Har aldrig fått speciellt mycket uppvaktning någon gång, faktiskt bara från invandrarelever. När jag hade öppet hus när jag fyllde 50 kom fyra personer. Samma med min inflyttningsfest. Det kom tre.
Så att en massa personer ställer mig i centrum sådär gör mig väldigt generad - om är väldigt glad. Men generad.

Förlåt för jag skojar lite med dig nu @tanten men det är priset du får betala :sneaky: :D. Klart du måste säga det i tid så de som vill kan säga hej då på ett sätt som passar dem. Din uppgift är att glädjas och inget annat. Blir du generad så blir du men stoppa undan det någonstans långt bort och ha det trevligt.

Jag blir lite förvånad att det känns obekvämt att vara i fokus. Tänkar att som lärare är du ju det jämt.

Nej nu är kaffet uppdruket och stallet väntar. Undrar hur mycket lera jag behöver sanera bort innan jag hittar hästen :grin:. Han fullkomligt älskar att skita ner sig mitt lilla hjärta.

Okej dp. Jag gör något. ;) Och jag har faktiskt bakat och nu hänger jag i kuvösen och njuuuuter. :love: Plus att det inte är fel att prata med min gangster på fb-chatten heller.
Hahaha, jo det är svårt att tänka utanför boxen ibland. Vissa gånger hade jag önskat att jag hade en klon av mig själv, som kan peppa mig ur sådant när jag själv kör fast och t ex tycker att alla andra verkar ha det mycket bättre än mig. Typ påminna om att jag har det rätt bra ändå osv. :p

Hahaha, jo det är svårt att tänka utanför boxen ibland. Vissa gånger hade jag önskat att jag hade en klon av mig själv, som kan peppa mig ur sådant när jag själv kör fast och t ex tycker att alla andra verkar ha det mycket bättre än mig. Typ påminna om att jag har det rätt bra ändå osv. :p
Klon kan vara bra ibland ja. Eller så skaffar du dig en egen gangster. :rofl: Han gör underverk för mig. :love:

Den där killen låter som en liten barnunge. Jag skulle nonchalera honom så mycket det bara går.
Förvisso sa han inte så mycket till mig under hela kvällen, så det var lugnt så sätt. Jag hade kul med kollegorna ändå, vi drog även på efterfest efteråt, jag som inte vart på fest på jättelänge. :D

Vad märkligt upplägg ni verkar ha. Visst måste man tenta på kurslitteraturen men det brukar ses som positivt om studenten tar in mer litteratur av god kvalité. Det är som du säger bara att bita ihop och köra på men irriterande när uppgiften kunde ha framkallat lust och nyfikenhet i stället.
Jag ifrågasatte upplägget och fick efter att ha frågat om ett par gånger svaret att de i stort sett bara vill veta att vi har läst kurslitteraturen, och att tentan är utformad för att vi ska vara tvungna att läsa allt och försöka hitta guldkornen i textmassan istället för att faktiskt lära oss något om ämnet...

Vilat huvudet i tystnad en stund. Skönt!
Nu mat sen måste jag försöka ta mig en sväng med vovven i det fina vädret :)

I dag har jag en lite langsam start da det regnar. Enligt prognosen som alltid stammer ska det sluta klockan 9 sa jag vantar lungt ut regnet.

I gar var vi till Pankaks huset vid Delion Springs. De olika "springsen", eller underjordiska vatten kallorna har i Florida ar manga och oftast helt fantastiskt vackra. Vattnet som kommer ar 22*C, aldrig mer och aldrig mindre. Vissa har sa klart vatten att det ar som att titta ner i badkaret och se botten 10 meter ner, det ar ljust av den vita sanden och den starka solen. Helt fantastiskt fint brukar det vara.
Den har kallan ar inte en av de basta, men pankaks huset ar.

Har ar den gamla socker kvarnen som Pankaks huset flyttat in i
IMG_0109_zpsnzs2ztgw.jpg

Man haller undan under-vegetationen av palmettos och annan "ohyra" sa att de vaxter som vaxer villt i skogarna och vi gillar kan breda ut sig under de fantastiska ekarna.
IMG_0118_zpst2rwobt4.jpg

Det har pankaks huset serverar inte pankakor hur som helst. Man far gora dem sjalv pa "plattan" mitt i bordet.
IMG_0134_zpst57umy5e.jpg

Och aggen ocksa. Det enda man inte far gora sjalv ar att steka baconet, det gor de i koket och kommer med.
IMG_0141_zps73a4pqsn.jpg

Försöker ta mig i kragen och plugga en stund, måste få lite gjort idag, för imorgon ska jag göra mitt första arbetspass på nya extra jobbet! :D Följt av kurs på hundklubben, så misstänker att jag inte kommer vara allt för sugen på att plugga imorgon kväll

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 833
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
278
Senast: Tilly_85
·
Svar
2 001
· Visningar
103 834
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
68 864
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka