Vad i hela friden gör vi? Del XVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
På väg från Landskrona till Helsingborg för att äta sen bär det av uppåt :) full bil i vanlig ordning, att det behövs så mycket för att hålla sömnadsdelen av företaget igång :cautious: får hoppas jag ska flytta upp till dalarna sen så jag kanske slipper släpa ner allt igen :rofl:

Jag måste åka ner och handla och jag har ingen luuuuuust. Men jag är gräsänka i helgen så tar jag mig inte i kragen så får jag ingen mat. :(

Det händer allt för ofta tyvärr...
För nåt år sen tog en kollega ett foto på säkert 10 pers som strömmade under bommarna. Vi har dessutom möte där 75% av avgångarna...
Fy sjutton. Det är en sak att utsätta sig själv för fara, en annan att dra in oskyldiga i ev olyckor. Tur det gick bra.
Precis. Min kollega i det andra tåget tex, sitter ju på första parkett om det skulle smälla, lika för bilar och folk som står och väntar :crazy:
Fy fan, det där måste ju vara eran stora skräck för det händer ju lite då och då att folk omkommer på spåret. :eek:
När jag var barn så bodde vi så att jag nästan dagligen korsade spåren på en bangård så järnvägar är jag väl bekant med, även att lifta med div. arbetsfordon och annat på spåret så att hålla koll på vad som rör sig där är ju prio ett för en godsvagn som kommer rullande hörs inte.
Ja, det och brand är det jag mest hoppas slippa så länge som möjligt. Det är tack och lov sällan det är så här nära, men jag får tuta på någon minst en gång i veckan i Morgongåva. Noll respekt för hur farligt det är, och dessutom ett lagbrott. Värsta jag sett är nog pappan som släpade med sig ett barn i vardera handen och som tyckte att mamman med barnvagn skulle följa med. :banghead:

Jag är så sjukt trött, att vara en hel timme inne på universitetet och sen handla tog all energi. Ska sova lite nu när sambon är hemma för ikväll har jag "herr jag är kinkigare än livet" helt själv igen.
Vet att det är för att han fortfarande är dålig men är otroligt jobbigt ändå

Nu minns jag plotsligt hur fuktigt det ar har i Florida. Det ar i och for sig bara 25*C, men sa fort man ror sig blir man aldeles kladdig. :cautious: Det var huvud orsaken att vi flyttade harifran for en 10 ar sedan sisadar. Fast nu kanns det lite sorgligt att vi bara har 10 dagar kvar har hos sonen ... vi kommer att sakna dem nar vi aker harifran. :(

Nu minns jag plotsligt hur fuktigt det ar har i Florida. Det ar i och for sig bara 25*C, men sa fort man ror sig blir man aldeles kladdig. :cautious: Det var huvud orsaken att vi flyttade harifran for en 10 ar sedan sisadar. Fast nu kanns det lite sorgligt att vi bara har 10 dagar kvar har hos sonen ... vi kommer att sakna dem nar vi aker harifran. :(

Åh vad skönt! Min kropp hade älskat det! Brukar slå igång torktumlaren och njuta av den fuktiga varma luften som blir :D

Nu ska jag gå ut i ca 250kvm lada där sakerna bara är in ställda/kastade/dumpade och se om jag kan skrämma fram en cykelpump,både cykel o skottkärra skulle behöva lite luft.
Hittar jag den inte kanske jag får klura ut hur kompressorn fungerar.:crazy:

I ren anarkistisk anda kände jag att jag var förtjänt av lite semester idag också. Har druckit kaffe med granntanten, gjort några snabba ärenden på stan (osminkad och iklädd gympaskor :eek::eek::eek: )
Kom hem, tog en lång skön dusch och sanerade mig själv. Därefter ringde det på dörren, en PR-byrå levererade ett par solbrillor till mig! Tackade och tog emot! :cool:
Därefter ringde ett castingföretag och ville provfilma imorgon. Kommer troligen inte att få det, men eftersom det var rätt bra betalt, en dags inspelning och inga repliker så tackade jag ja. Får jag det så är det ju lättförtjänta pengar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 021
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 195
Senast: gul_zebra
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 916
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka