Vad i hela friden gör vi? Del XXVI

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Asko
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 002
  • Visningar Visningar 65 142
Status
Stängd för vidare inlägg.
Dags att försöka samla ihop mig så jag inte får en hjärtattack när Gangstern kommer hem. *pekar på Hjälp!-tråden*

Jag har varit på improviserad familjelunch idag, god mat och mycket trevligt. :d

En av mina kusiner på pappas sida släktforskar och håller nu på med att skriva ner farmors familjehistoria. Under arbetet med den ramlade han över vår alldeles egna "Jag mötte Lassie"historia.

Som säkert de flesta har fått med sig, fick Sverige ett nytt helgon igår, Elisabeth Hesselblad. Hon var bästa väninna med min farmors storasyster Anna Gretha, dom gick i samma klass i flickskolan i Skövde fram till Elisabeths pappa gick konkurs och hela familjen måste flytta till fattighuset.

Det allra sorgligaste var att Anna Gretha och Elisabeth fick inte umgås efter det, det ansågs inte passande att en officersdotter ens kände någon som bodde på fattighuset. Farmor, som var 10 år yngre, berättade aldrig något om detta men det skulle inte förvåna mig om det bidrog till famors sociala egagement. Hon var hela livet aktiv i olika välgörenhetsorganisationer och stöttade Frälsningsarmens sociala arbete. till sin bortgång.:heart

Jag tycker det är så speciellt att jag bara måste få dela med mig. Ursäkta om det blev långt.

Inte mycket till arbetsmoral idag känner jag. Har installerat det där otyget Tinder och hade fått en superlike, men han var inte snygg :meh: om jag går efter hur mycket jag sveper vänster (alltså säger nej) lät jag aldrig hitta någon karl. Kanske ska leta efter fruntimmer istället eftersom jag verkar så kräsen :cautious:

Kalasat färdigt. Ni kan få delta, i bilder.

Salladsbordet:
20160606_132133.jpg

Pajbuffé:
20160606_132137.jpg

Kakbuffé:
20160606_160629.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat