Vad i hela fridens namn är en äkta blandras??

angiepangie

Trådstartare
Hittade en annons på blocket där rubriken löd "Lilla Turbo äkta blandras".
Hur tänker man när man skriver så?
Eller finns det falska blandraser?
Förvirrad tjej här borta!
Haha kan någon förtydliga detta för mig? :p

Sv: Vad i hela fridens namn är en äkta blandras??

Säkert en hund där båda föräldrarna är blandraser eller man inte har koll på vilka raser som finns bak i släktleden. Vissa försöker ju få blandraser att låta som renraser, genom att kalla dem "cockerpoo" och "labradoodle" osv. En "riktig blandras" går väl inte att kalla något sådant, enligt de som uttrycker sig så. Fånigt i vilket fall som helst om man frågar mig vad jag tycker om det.

Kanske att det just är en äkta blandis o inte en oreggad renras?

Var typ som jag tänkte då, tyckte bara det lät väldigt.. mysko :p

Vallhund: Va? Är nog tillfälligt sinnesförvirrad idag.

Min hund är en falsk blandras, dvs en renras som folk tror är en blandras... :D

Min första tanke var en jycke där man inte har en aning om vad som finns i.

Vet man vad som finns i så är det ju någon gång bakåt i tiden renras i den = falsk blandras ;)

jag tolkar det bara som att annonsören vill "tala ner" alla med renras och trycka på att "detta minsann är en äkta blandras och dom är myyyycket bättre än renrasiga hundar". Kanske tolkar jag det helfel men det är så jag läser det. Hoppas nån förstår hur jag menar

Förstår hur du menar, men tror mer det är propaganda för att få sålt sin hund inte trycka ner någon annan :)
Men det är min tolkning det ^^

Eller så kanske det är en äkta blandras som hon bara låtsas är en falsk blandras? ;)

Precis min tanke, att det är skrivet med litet glimten i ögat. Precis som att säga att man har en äkta bondkatt.

Men en äkta bondkatt ju just en katt som man inte har en blekaste aning om vad som ligger bakom, oftast vet man ju inte ens vem som är far till ungarna

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 570
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 072
Senast: Digbil
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 578
Senast: Otherside
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att... 2
Svar
38
· Visningar
5 833
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka