Vad kallas det?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Djamillah
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 843
D

Djamillah

Undrar bara vad en sån där grej som man fäster över bringan på hästen och sedan håller i två "gummisnoddar" kallas. (Ja, jag är jättebra på att förklara... :D) Denna sak gör iaf att man får en mycket bättre hållning/sits... Funderar nämligen på att köpa en :D

Sv: Vad kallas det?

Jag förstår inte riktigt...

Det enda jag kan tänka mig är en brösta, men den ger ju knappast bättre hållning och sits.

F ö funderar jag på hur något som sitter på HÄSTEN kan ge RYTTAREN bättre hållning/sits...

Alltså, det är som en brösta (fast inte med samma funktion). Fast från bröstan går det två gummisnoddar med en plopp längst ut :D Dessa håller man mellan fingrarna och "drar" fram magen, om du fattar :D

:eek: va dyrt!!! varför inte bara fästa två aachenremmar med gummisnoddar* i en vanlig brösta** och använda?

* sånna snoddar man köper till australiesiska säkerhetsstigbyglar..
** man kan fästa i ett vanlig stigläder runt halsenpå hästen också..

M, VD, Udda Lösningar AB

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
270
Senast: Luff
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 513
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 368
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31