Vad kan det vara för fel??

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare amanda_wasabi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 600
A

amanda_wasabi

Igår kom hovisen till stallet för att verka och sko. Jag tog bl.a. in en tre-åring som bara skulle verkas. Känner igenom benen på honom och upptäcker att han är väldigt tjock i frambenen. Det högra kändes oxå lite varmt. Upptäckte sen att han var lite tjock i bakbenen oxå. Han har en hård svullnad längs hela skenbenet och ner över kotan. Vi provade o springa med honom. Han var väldigt tveksam till att trava, annars brukar han sätta fart direkt. Han ömmar inte om tar på svullnaden o annars är han pigg o glad. Nån som har nåt förslag på vad de kan vara?

Liknande trådar

Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 027
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 205
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare... 2
Svar
33
· Visningar
12 072
Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
4 306
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka