Vad kan ha hänt?

Anaplasma är det som förr hette Ehrlichia och kan ge akuta infektioner hos häst och man kan då provta för själva bakterien.
Borrelia är knepigt att leta efter eftersom många (har även hört "i princip alla") hästar har antikroppar mot det även om de är helt friska. Det gör att det är rätt onödigt att provta utan man behandlar eventuella symtom istället. Det verkar heller inte riktigt klarlagt om Borrelia kan det kan ge sjukdom hos häst eller inte men tror det lutar åt att det inte gör det.
Borrelia kan ge sjukdom på häst men brukar gå över av sig självt tids nog. Har två hästar i min närhet som haft problem med borrelia och båda är.i dag fria från symptom.
 
Ser ju inte lovande ut. Återbesök om 2 v. Bäckenet har fått sig en smäll, mest troligt att det är en äldre skada vänster sida som tack vare den började belastningen av ridning/utbildning fått sig en rejäl törn.

Känner mig lite tom just nu.
 
Ser ju inte lovande ut. Återbesök om 2 v. Bäckenet har fått sig en smäll, mest troligt att det är en äldre skada vänster sida som tack vare den började belastningen av ridning/utbildning fått sig en rejäl törn.

Känner mig lite tom just nu.

Väldigt tråkig läsning 😞
 
Ser ju inte lovande ut. Återbesök om 2 v. Bäckenet har fått sig en smäll, mest troligt att det är en äldre skada vänster sida som tack vare den började belastningen av ridning/utbildning fått sig en rejäl törn.

Känner mig lite tom just nu.

Ledsamt att höra :(
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 273
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 510
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 172
Hundhälsa Min tik får återkommande feber, igår kväll var vi inne hos veterinären igen. Hon fick hög feber och blev hängig för ca en månad sen...
Svar
4
· Visningar
1 193
Senast: Amaranthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp