Vad kan jag tävla i???

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare trisse1
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 982
T

trisse1

Hej!
Snälla hjälp mej!:( Jag ska börja tävla till våren och vet inte riktigt vad jag ska tävla i för gren:confused:
Helst skulle jag villa rida dressyr för det älskar jag:rofl: :love: .
tacksam för svar!!;) :bump: :bow:

Sv: Vad kan jag tävla i???

Hej :)

Vilken/vilka är din hästs bästa gångarter ?

/ Malin

Om det är din första tävling kanske Lätt fyrgång och Lätt tölt kan vara något? :)

När jag skulle tävla för första gången red jag Lätt Fyrgång och Lätt Tölt vilket kanske skulle vara lämpligast.

Gå in på din lokalklubbs hemsida och kolla. Om du inte är medlem så är det kanske dags att bli det??:idea:

Jag tror att Lätt tölt eller Firmakeptni (ursäkta stavningen, jag har aldrig sett det stavat...) är bra tävlingar. Lätt tölt är ju lätt tölt och på firmakeptnin visar du upp din hästs finaste gårngart/-er. (oftast max. 2 st.)

Islandsdressyr kanske?

Men somsagt... Gå in på lokalklubbens hemsida och läs. Om det inte är någon "tävlingsklubb" så kanske du får köra lite längre...

//Veronika

Som Svalan och Filippan sa, börja med Lätt Tölt/4-gång!
Sen om du ska fortsätta att tävla så kan du ju ta den grenen som det gick bäst i :D och om det gick bra i båda så kan du ju tävla båda grenarna :banana:

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
556
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 455
Senast: Edla
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 410
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
829

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Shop to you drop, del 4
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka